נחשפו הסיכומים בין הליכוד לש"ס

כפי שפרסמנו בשבוע שעבר, סיעת הליכוד וסיעת ש"ס, בראשות משה אבוטבול החליטו לחתום על הסכם שותפות ותמיכה | השבוע בית המשפט הורה לפרסם את ההסכם מכיוון שבתוכו התגלה מידע שהציבור צריך לדעת | מה בדיוק סיכמו שתי הסיעות? ומי הרוויח מזה? | ההסכם, הבנייה לחילונים והחרדים והג'ובים שנמכרו
חזן

ימים ספורים לפני הבחירות המוניציפליות, סיעת הליכוד בראשות יו"ר שלום אדרי ומשה שטרית הודיעו על חתימת הסכם עם סיעת ש"ס בראשות משה אבוטבול. אך מה שמאוד עניין את הציבור: מה בדיוק נכתב בהסכם? מהמעט שפורסם לתושבים היה בעיקר ההתחייבות של סיעת הליכוד לתמוך באבוטבול ובסיעתו בבחירות לראשות. ובזכות הצהרת תמיכתם הם מעדכנים את בוחרי הליכוד אילו שני פתקים לשים בקלפי.

תושבי העיר המשיכו ועסקו בחתימת ההסכם ובעיקר בהשלכות שלו. כמו: כמה קולות ההסכם יוריד מראשת העירייה הנוכחית לטובת אבוטבול, כאשר המספר ככל הנראה יעמוד בין אלף לאלפיים מצביעים חילונים כשכל השאר יצביעו למועמדת המגזר הכללי – דתי וחילוני עליזה בלוך.

עידן מערכות

סעיפי ההסכם הוסתרו גם מבוחרי הליכוד, זאת למרות שתוכנו מציג הסכמים כמעט חסרי תקדים עבור התושבים החילוניים והדתיים-לאומיים, בעיקר, ככל הנראה בשל האפקט שפרסום פרטי ההסכם עלול להתרחש במגזר החרדי, שם מתחולל מאבק איתנים על כל קול בין מועמד דגל התורה שמוליק גרינברג למועמד ש"ס משה אבוטבול.

הפרשנויות וההשערות הלכו וגברו. אך עתירה שהוגשה לבית המשפט בנושא ההסכם בין השניים אילצה את אבוטבול בסופו של דבר לחשוף לציבור הרחב את כלל סעיפי ההסכם הכוללים בעיקר את התחייבויותיו של המועמד אבוטבול לאנשי סיעת הליכוד.

הרב משה אבוטבול וסיעת הליכוד. ביום חתימת ההסכם

"מינהלת העיר הוותיקה תועבר לידי הליכוד שיהיו המחליטים הבלעדיים על העיר הוותיקה, נווה שמיר והשכונה העתידית ה' 2 שם מיועדות 5000 יח"ד שעתידם יהיה בידי הליכוד וממנו יודרו החרדים. יוקמו בעיר קאנטרי ובריכות שחייה במספר שכונות עליהם יהיה מר משה שטרית הממונה הבלעדי מטעם עיריית בית שמש. בנוסף, תאגיד מי שמש יועבר מידי הרב ארנרייך לידי הליכוד"

ההסכם בין ש"ס לליכוד 

מה סוכם בין שתי הסיעות? לפי ההסכם שפורסם לאחרונה נכתב כך, "מינהלת העיר הוותיקה תועבר לידי הליכוד שיהיו המחליטים הבלעדיים על העיר הוותיקה, נווה שמיר והשכונה העתידית ה' 2 שם מיועדות 5000 יח"ד שעתידם יהיה בידי הליכוד וממנו יודרו החרדים. יוקמו בעיר קאנטרי ובריכות שחייה במספר שכונות עליהם יהיה מר משה שטרית הממונה הבלעדי מטעם עיריית בית שמש. בנוסף, תאגיד מי שמש יועבר מידי הרב ארנרייך לידי הליכוד. לרבות סמכות על קביעת התעריפים, תשתיות ועוד".

על פי ההסכם עליו חתום הרב אבוטבול, "תחום הגיל הרך והאחריות על מרכזי גיל הרך בכל שכונות העיר יועבר מידי הרב ישראל סילברסטין לאחריותם הבלעדית של נציגי הליכוד".

בהסכם חתם הרב אבוטבול כי 50% מכלל תקציבי הפיתוח שתפנה הממשלה לבית שמש, יופנו לעיר הוותיקה ובנוסף 50% מתקציבי משרד הפנים, מפעל הפיס, משרד התרבות. זאת ועוד, תקציבי תרבות ומתנ"סים שיתקבלו מקולות קוראים יועברו במלואם לנציגי הליכוד. כלל תקציבי 360 מהמשרד לביטחון לאומי לנוער מנותק, פעילות חינוכית לילדים מתקשים ונוער מתמודד יועברו לנציגי הליכוד ולאחריותם הבלעדית.

אבוטבול נתן כוחו רב לליכוד בחתימת ההסכם

"בהסכם חתם הרב אבוטבול כי 50% מכלל תקציבי הפיתוח שתפנה הממשלה לבית שמש, יופנו לעיר הוותיקה ובנוסף 50% מתקציבי משרד הפנים, מפעל הפיס, משרד התרבות. זאת ועוד, תקציבי תרבות ומתנ"סים שיתקבלו מקולות קוראים יועברו במלואם לנציגי הליכוד"

משה שטרית מסיעת הליכוד יהיה האחראי הבלעדי על היכל התרבות, האצטדיון העירוני, אמפי עירוני, בית הצעירים, מגרשי הספורט, האולמות העירוניים וכל יתר הפרויקטים שעתידים להיבנות בעיר. האחריות תהיה גם על התקציבים שיתקבלו מהממשלה לטובת פרויקטים אלו. כמו כן, סיעת הליכוד תקבל אחריות מלאה על התיקים הבלתי פורמליים, כולל מחלקות הנוער, מחצית מתיק החינוך כולו ועוד.

בנוסף לכל המאות מיליוני שקלים שציינו, הרב אבוטבול מתחייב לתת לאורך הקדנציה 3 מיליון שקל לעמותות ספורט חילוניות לפי החלטת ועדה בראשות נציג הליכוד. משה שטרית יקבל מהרב אבוטבול תקציבים להקמת מתנ"סים בשכונות החרדיות ויהיה אחראי על הניהול, התקציבים והתוכן. הרב אבוטבול מתחייב כי כלל הפרויקטים העירונים שיוצאים לספקים חיצוניים יינתנו בעדיפות לרשת המתנ"סים בניהולו של נציג הליכוד, כולל אחריות מלאה על כלל מעונות היום בציבור החרדי. תקציבי עתק שמוענקים לעירייה מדי שנה על ידי קק"ל והג'וינט יועברו גם הם לאחריות הבלעדית של הליכוד.

הרב אבוטבול מדגיש בהסכם כי עיריית בית שמש בראשותו לא תקצה שטחים ומבני ציבור לציבור החרדי בשכונות אלו ולתושבים החרדים באותן שכונות יוקצו שטחי תפילה מחוץ לשכונות.

"משה שטרית מסיעת הליכוד יהיה האחראי הבלעדי על היכל התרבות, האצטדיון העירוני, אמפי עירוני, בית הצעירים, מגרשי הספורט, האולמות העירוניים וכל יתר הפרויקטים שעתידים להיבנות בעיר. האחריות תהיה גם על התקציבים שיתקבלו מהממשלה לטובת פרויקטים אלו"

משמעות ההסכם בפועל

הסעיף הראשון עוסק בשאלת עתידה של העיר. שאלה זו מעסיקה את כלל תושבי העיר – הן החרדים והן החילונים. אין זה סוד שבית שמש התחרדה בשנים האחרונות. אולם, עתודות הבנייה בעיר, מלמדות על כוונות אכלוס של עוד עשרות אלפי תושבים.

מי יאוכלס באותם אלפי יחידות דיור? תלוי כמובן בהמון גורמים. הבולטת שבהם – זהות ראש העירייה ופעולותיו בנידון. אבל עוד קודם לעתודות הבנייה, בעיר הוותיקה בבית שמש, קיימות שכונות מעורבות. שכונות אלו אוכלסו ע"י עולים מרוסיה ואתיופיה ומעוד ישראלים שבחרו לגור בעיר המוקפת ביערות ענק ונוף מרהיב.

בשנים האחרונות, עם אכלוסם של שכונות רמת בית שמש, הציבור החרדי החל לנהור לבית שמש. מי שהשיגה ידו – קנה לו בית בשכונות החדשות. ומי שלא השיגה ידו – רכש לו בית בשכונות הוותיקות, וכך נולדו בבית שמש השכונות המתחרדות.

שכונה מתחרדת, מגבירה את הצורך בבתי כנסת חדשים, מקוואות, מעונות יום וגני ילדים, כמו בתי ספר ומתנ"סים למגזר החרדי שבסך הכל חי בשלום עם השכנים הוותיקים מהמגזרים הכללי והדתי.

בהסכם שנחתם בין אבוטבול לנציגי הליכוד, מתחייב המועמד משה אבוטבול – כי באם ייבחר לראשות העיר לקדנציה שלישית בקריירה, הרי שהוא לא יספק מענה נוסף על המבנים והמוסדות הקיימים. קרי – לא יתחרדו יותר שכונות העיר הוותיקה.

גורמים ב'דגל התורה' וב'שלומי אמונים' אמרו ל'כיכר השבת': "אנחנו פשוט מזועזעים. צריך להגיד ביושר גם שניהלנו משא ומתן עם הליכוד, אבל בשום שלב לא העזנו להסכים לכאלו דרישות מופרכות, שהלכה למעשה מוכרות את העיר לציבור החילוני. אנחנו לא נגד החילונים, אבל הדרישות שם הן הזויות ומבישות. בושה שנציגי ציבור חרדים הסכימו לכאלו דרישות – גם אם מדובר בשביל לקבל קצת ג'ובים".

סגן ומ"מ ראש העירייה, משה שטרית ממפלגת הליכוד:

"מעבר לניהול נושא התשתיות והתרבות, הליכוד קיבל לידיו שלטון עצמי בעיר הוותיקה ובנווה שמיר, וניהול כל הנושאים הרלוונטיים לציבור החילוני, המסורתי, הדתי לאומי והחרדי מודרני. כמו כן, קיבלו לידם הליכוד את כל נושא התעסוקה והתעשייה, שבוודאי יקבלו נפח גדול בקדנציה הבאה"

המועמד הרב משה אבוטבול מסיעת ש"ס בתגובה:  "כשאני אכהן בע"ה כראש עירייה, הציבור החרדי בבית שמש יקבל את חלקו באופן מלא. זו תהיה בשורה גדולה אחרי חמש שנים בהן חלק ממי שהתיימרו לייצג את הציבור החרדי הפקירו אותו בעד הקצאות לקהילות מקורבות ונזידי עדשים. ההרמוניה בין האוכלוסיות בעיר בית שמש תפרח אף היא. לכל הציבורים מגיע לחיות בעיר וכולם יקבלו את חלקם באופן ראוי ומבלי שצרכי ציבור אחד יפגעו באחר, וכפי שנהגתי בהיותי ראש עיר כשכלל האוכלוסיות הרגישו כי יש להן מקום ואיש לא הדיר את רעהו.

"אני מבטיח לכולם, הצביון החרדי בעיר יישמר, ולא אצר את צעדיהם של אף קהילה חרדית באף שכונה בעיר. צריך לזכור שבצד השני הציעו לליכוד הכל כולל הכל, העיקר שלא יתמכו בי. מיד לאחר הבחירות אקים קואליציה רחבה יחד עם דגל התורה ושלומי אמונים, כולל תפקידים מכובדים ששמרנו עבורם, ויחד, נדאג לכלל תושבי העיר בצורה הטובה ביותר".

תגובתו של סגן ומ"מ ראש העירייה, משה שטרית ממפלגת הליכוד, "בשבוע שעבר געשה הרשת בעקבות ההסכם הקואליציוני בין הליכוד למשה אבוטבול. ליכודניקים רבים הביעו את אכזבתם מההסכם, למרות הסברים של הליכוד שלבלוך אין סיכוי להיבחר שוב. כעת, לאחר פרסום ההסכם של הליכוד עם אבוטבול בעקבות העתירה של עמותת 'שקופית' מתברר גודל ההישג של הליכוד:

מעבר לניהול נושא התשתיות והתרבות, הליכוד קיבל לידיו שלטון עצמי בעיר הוותיקה ובנווה שמיר, וניהול כל הנושאים הרלוונטיים לציבור החילוני, המסורתי, הדתי לאומי והחרדי מודרני. כמו כן, קיבלו לידם הליכוד את כל נושא התעסוקה והתעשייה, שבוודאי יקבלו נפח גדול בקדנציה הבאה".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

new1
new1
new1

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

אהבה על הרצף

מאז שעמית סמוכי תושב העיר אובחן על הרצף האוטיסטי בתפקוד גבוה, הוא מצליח להוכיח לעולם ששום דבר לא יעצור אותו: הוא התקבל ללהקה צבאית, הופיע עם אמנים מהשורה הראשונה, הוציא סינגל, בדרך לאלבום ובריאיון מעורר השראה הוא מסביר: "מבחינתי השמיים הם לא גבול. תמיד אנסה להתקדם ולעשות את מה שאני אוהב. למרות המגבלה" | צילום: גדולים במדים

מברוק נועה

סרן נועה אהרון המהממת, סיימה השבוע את אחת התקופות היפות והמיוחדות שלה – שירות של 8 שנים בחיל האוויר

מתחילות שנה

אסתי אלון טייב ובעלה, פתחו את השנה בשלוש מסגרות שונות – ביתם הגדולה, אביגיל עלתה לכיתה א', אדל לכיתה ג' ונועה למעון חדש

המתכון של השף הלבן: כיסונים מנוסח גיוזה אסייתי

מי שעוד לא ניסה לטעום את כיסוני הגיוזה, לא טעם אוכל נימוח וטעים מימיו | השבוע המתכון הזה מנחם, אולי את התלמידים שחזרו ללימודים ואולי אותנו, על התקופה הארוכה והמורכבת | תכינו גיוזה, ותתנחמו

המתכון של אושרת כהן: בריוש שוקולד חלבה

רגע לפני שעוגות הדבש משתלטות עלינו אני עונה על שאלה שאני נשאלת המון: מה ההבדל בין בצק שמרים לבצק בריוש? לפני שאתחיל להסביר אני מרגישה שצריכה להוציא אזהרת מסע - נגעת נסעת. אחרי שטועמים עוגת בריוש רכה וחמאתית אי אפשר לחזור למתכוני הפרווה

גיבור ישראל: התקיימה אזכרה לאיתי שלמה ה"יד

בסוף השבוע האחרון התקיימה האזכרה במלאת 11 חודשים לנפילתו של איתי שלמה מורנו ה"יד בעת שלחם בקרב גבורה בקיבוץ זיקים | ראש העירייה גרינברג השתתף בטקס ואמר: זכיתי לארח את מלח הארץ, איתי כ"כ התרגש מעלייתו לתורה בבית הכנסת, בשמחת חייו הוא סחף אחריו את כל הצוות"

מצדיעים לחיילי הביטחון והמילואים

עיריית בית שמש קיימה בשבוע שעבר אירוע הצדעה מרגש לחיילי המילואים ולכוחות הביטחון | על הפרק: מאות תושבים שהגיעו להוכיר תודה, ולהודות על תרומתם של החיילים

גל פיטורים: ראש מנהלת תעסוקה אסתי מוסקוביץ התפטרה

במהלך ישיבת המועצה, ראש מנהל תעסוקה, אסתי מוסקוביץ הודיעה על סיום תפקידה | ראש העירייה הודה לה ואמר, "אני בטוח שבכל מקום שתהיי בו תעניקי תרומה משמעותית"

הצטרפו לעיר: 45 בנות שירות הגיעו להתנדב בעירנו

השבוע התקיים כנס לפתיחת שנה לבנות השירות הלאומי שהחליטו להתנדב בעיר, במסגרות שונות | המשנה לראש העירייה רינה הולנדר בירכה את הבנות ואמרה, "אני בטוחה שתמצאו פה קהילה חמה ומקבלת וניצור שיתופי פעולה מצוינים למען כולנו"

גרינברג נפגש עם ילדי כיתה א'

ראש העירייה, שמואל גרינברג נפגש בשבוע שעבר עם ילדי משרתי המילואים העולים לכיתה א' באולם מליאת מועצת העיר | במהלך המפגש, הוא איחל להם בהצלחה וגם העניק להם שי חגיגי

2 שב"חים ניסו לגנוב קראוון

שני שב"חים פלסטינים חשודים זו הפעם השנייה בגניבת קראוון | בפעילות ממוקדת כנגד עבירות רכוש, סיכלו השוטרים את הפעילות שלהם ועצרו אותם בדרכם לשטחי יו"ש

מפחיד: פעוטה נכוותה ממים רותחים בביתה

מתנדבי מד"א הוזעקו בשבוע שעבר לרמת בית שמש ד', בעקבות דיווח על פעוטה שנכוותה ממים רותחים | לפי הממצאים עלה שהכוויה של הילדה הגיעה לדרגה שנייה ובפלג גופה העליון | פרמדיקים וחובשים העניקו לה טיפול ראשוני, ולאחר מכן היא פונתה לביתה החולים

ברנקו וויס: פתחו את השנה עם מסר, "מתחייבים להיות ראויים"

בהתרגשות גדולה בית הספר "ברנקו וויס" בעיר פתח את שנת הלימודים עם מסר מרגש, "מתחייבים להיות ראויים" | אל הפתיחה הגיע ראש העירייה, שאמר: "קשה ועצוב לפתוח את שנת הלימודים לצד הבשורות הקשות ולצד ילדים שפותחים את שנת הלימודים"

דילוג לתוכן