הגיע זמנה

אחרי שלוש וחצי שנים, שרי דרור ראש מינהל חינוך, נוער וקהילה הודיעה על התפטרותה. מה יהיו צעדיה הבאים? "כשלב ביניים החליטה לסייע במערכות חינוך בדרום ובעוטף" | איך העירייה השפיעה עלייה? "הייתה בית הספר של החיים שלי" | ריאיון בלעדי
רימון

היא נולדה למשפחה שחיה ונושמת חינוך. הוריה ניהלו במשך 30 שנה כפר נוסע בצפון וכך היא ואחיה גדלו בהוויה חינוכית מינקות. "הדבר הזה השפיע מאוד על הבחירות שלי בחיים בכלל ועל הבחירה עסוק בחינוך בפרט", שיתפה שרי דרור, ראש מינהל חינוך, נוער וקהילה שמסיימת את תפקידה בסוף חודש יוני. בחיי הפרטיים היא גרה עם ברק ושלושת בנותיה, וכולם יחד שותפים בקהילת קשת, שהינה קהילה המשלבת ציבור דתי וחילוני גם בחיי הקהילה וגם במוסדות החינוך.

השבוע בריאיון מיוחד דרור משתפת על הפרידה והעזיבה מתפקיד משמעותי שלקחה בו חלק במשך שלוש וחצי שנים. איך היה לעבוד לצד עליזה בלוך? האם הסיפקה את כל מה שחלמה להגשים בעיר? מה סיבת עזיבתה? ומי לדעתה ראוי להיכנס לנעליה?

נטלי נקש

היי שרי, מה שלומך בימים אלו?

"הימים מורכבים ומאתגרים לכל תושבי הארץ הזו, וכמובן שיש לכך השלכה ישירה גם על שלומי. ברמה האישית, תהליכי הפרידה מהמינהל והעיר היקרה הזו מלווים ברגשות מעורבים – מצד אחד גאווה גדולה על הזכות להוביל את המינהל והשותפות המופלאה עם מנהלי המחלקות ועובדי המינהל ועם מנהלי המוסדות ומצד שני צער הפרידה המשולב בהתרגשות לקראת הבאות".

האם הסיבה שאת עוזבת קשורה להחלפת ראש העירייה?

"התפקיד של ראש מינהל חינוך, נוער וקהילה בעיר בית שמש הנו תפקיד מאתגר ומורכב שכולל ניהול של שני אגפים כעשרים מנהלי מחלקות, אחריות על כל החינוך הפורמאלי בכל המגזרים וכל החינוך הבלתי פורמאלי ועולם הקהילות. ברור שלראש עירייה יש השפעה ישירה על ראש המינהל, אך דווקא, גרינברג ראש העירייה הנבחר פתח עבורי את הדלת להישאר בתפקידי, ועל כך הערכתי. בסופו של דבר קיבלתי החלטה לאחר שלוש וחצי שנים מופלאות שהגיע הזמן להמשיך הלאה".

שרי דרור, בימי המלחמה מובילה האקתון

מי ראוי לתפקיד?

"אני חושבת שנדרשת אישה שיש בה מסירות גדולה, מקצועיות ונכונות להקדיש באמת את ימיה ולילותיה לטובת העיר הזו. בעיני אנשי מקצוע חייבים להיות גם אנשי אמונה ומחשבה – אנשים בעלי תפיסה ערכית (בעלי אג'נדה!)"

איזה איש או אישה את חושבת שיהיו ראויים לתפקיד הזה?

"לשמחתי, ראש העירייה הצהיר כמה פעמים שהוא מחפש אנשי מקצוע לתפקידים הבכירים בעירייה. אני חושבת שנדרשת אישה שיש בה מסירות גדולה, מקצועיות ונכונות להקדיש באמת את ימיה ולילותיה לטובת העיר הזו. בעיני אנשי מקצוע חייבים להיות גם אנשי אמונה ומחשבה – אנשים בעלי תפיסה ערכית (בעלי אג'נדה!). החכמה הגדולה היא גם להחזיק את התפיסה הערכית וגם לזכור שיש נבחרי ציבור שקיבלו מנדט מהתושבים לקדם מדיניות שלא תמיד תואמת את התפיסה הערכית שלי כאשת מקצוע. כאשר היחסים מושתתים על הערכה הדדית ואמון – ניתן לצעוד יחד. לשמחתי בקדנציה החולפת לא בכל הנושאים, ראיתי עין בעין את הדברים כמו ראש העיר או ממונה החינוך, ועדיין הצלחנו למעלה משלוש שנים לקדם תהליכי עומק ענפים ומגוונים".

מה הצעד הבא בקריירה שלך?

"אני מאמינה מאוד בשירות הציבורי ואמשיך בעשיה בתחום זה. כשלב ביניים החלטתי לקראת פתיחת שנת הלימודים לסייע במערכות חינוך ברשויות בדרום ועוטף עזה".

האם יש לך רצון להשתלב בפוליטיקה הארצית? או שאת מתכננת לחזור לחינוך?

"אני רואה זכות גדולה לעבוד בשירות הציבורי ויותר מכך בתחום החינוך הציבורי – עבורי זו שליחות וכאמור אני רואה את עתידי שם. יחד עם זאת, חושבת שגם בעולם הפוליטי נדרש שינוי מעמיק והתגייסות של אנשים שהדירו את רגליהם מהתחום, חייבים להתגייס, לגלות אחריות ולהיכנס לפוליטיקה".

הפעילות מאחורי הקלעים של המחלקה

מה תעשי בהמשך?

"אני מאמינה מאוד בשירות הציבורי ואמשיך בעשיה בתחום זה. כשלב ביניים החלטתי לקראת פתיחת שנת הלימודים לסייע במערכות חינוך ברשויות בדרום ועוטף עזה"

אילו דברים קידמת בעיר במהלך תפקידך? בין בחינוך ובקהילה?

"הובלת המינהל הייתה עבורי פסגה מקצועית, שכן מדובר באחת ממערכות החינוך המגוונות, המורכבות והצומחות ביותר במדינת ישראל ובעיר מרובת קהילות מגוונות. יחד עם צוות מופלא, ביססנו את המינהל, הקמנו עשרות מוסדות חינוך חדשים, ופיתחנו חזון חינוכי-קהילתי לכל תושבי העיר. קידמנו תהליכי עומק ואירועים קהילתיים משמעותיים, חלמנו חזון, ויחד נחלנו הצלחה גדולה ביישומו. ההאקתון העירוני בו לקחו חלק אלפי אנשים במהלך השנים, הוא אחת הדוגמאות למימוש החזון – אירוע בו מאות קבוצות מהעיר, מכל המגזרים לוקחות אחריות ומבקשות לפעול במרחב הציבורי לטובת קידום מיזמים קהילתי. ישנן פינות חמד הפזורות ברחבי העיר, קבוצות חברתיות, מיזמי חסד, תוכניות חינוכיות ועוד שהן תוצאה ישירה של מימוש יוזמות ההאקתון".

האם הצלחת לממש את כל תכנית החינוך בעיר לה ייחלת כל כך?

"אני מאמינה בהשתלמות – ההבנה שאל השלם לא נגיע לעולם אך יחד עם זאת מוטלת עלינו החובה והזכות להמשיך לחתור אליו ולהתקדם לכיוונו. גם בעשיה בתחום החינוך והקהילה עשינו צעדים מאוד משמעותיים אבל כמובן שיש עוד דרך. תחת מודל השמ"ש הצלחנו לגבש תפיסה של "פעלנות קשובה" שמבוססת על קשיבות פנימית שטומנת בחובה את האפשרות לחיבור בין האדם למעשה שהוא יכול וצריך לחולל בעולם כך שיטיב עם עצמו ועם קהילתו.

"אני מאוד גאה בתהליכים של פיתוח מקצועי גם של עובדי המינהל בתחומים ודרגים שונים וגם של מנהלות ומנהלי מוסדות החינוך – בכלל המגזרים. הצלחנו להוביל תהליכי למידה בכל המגזרים – חלק מהתהליכים לא גלויים לכולם ולא מפורסמים בתקשורת, אך היכולת להתאים תהליכי פיתוח לכל מגזר ומגזר היא באמת ייחודיות ומושתתת על עבודה מקצועית ושותפות עם הפסגה העירונית שלנו שגם זכתה השנה בפרס חינוך ארצי בשנה זו.

"בתחום של קהילה הצלחנו בשנתיים האחרונות לבסס אגף חזק ואיכותי – כעשר מחלקות יחד עם מנהלי שכונות מובחרים תחת ניהול מקצועי של מורן יצחק. כמות המענים לתושבים ולקהילות הוא עצום. כמעט אין ערב שאין בו לפחות ארוע אחד של אגף קהילה. בית שמש היא חלק מחוד החנית של הרשויות שהקימו אגפי קהילות בשנים האחרונות.

"אני מאמינה שאם גם בקדנציה הזו ישכילו לשמור על האגף ולתת גיבוי ומרחב פעולה לשותפים השונים, האגף הזה ימשיך לפרוח".

עליזה, קורונה ומלחמה

שרי דרור, ראש מינהל חינוך, נוער וקהילה עבדה בשנים האחרונות לצד עליזה בלוך, ראשת העירייה היוצאת. ביחד הן עברו מסעות שלמים – מקורונה ששינתה את פני העיר ואת חיי התושבים, ועד למלחמת חרבת וברזל שטלטלה עוד יותר, ובעיקר בתחומי החינוך והקהילה.

עד כמה אתגרי הקורונה והמלחמה היו משמעותיים עבורך?

"בתוך כל אחת מן התקופות הללו ניצבנו מול אתגר מורכב שלשמחתי צלחנו אותו בהצלחה. בין היתר בכך שהתקופה חשפה את היסודות האיתנים ביחד בנינו בשגרה. שורשיה העמוקים של העשייה המשותפת במינהל ובעיר הם שאפשרו לנו לעמוד איתן בסופות, לצמוח, להתחדש ולהשתפר גם מתוך המשברים הגדולים. ישנם תחומים שונים בהם מתוך המשבר הצלחנו לפתח מיומנויות ניהוליות של מנהלי המחלקות ושל התקשורת והחיבור בין הגורמים השונים – דוגמא לכך הנה היכולת לעבודה שיתופית בפורטל ייעודי לאנשי המינהל. אני חושבת שברמה העירונית וגם בלאומית הוכחנו שיחד אנו יכולים להתמודד עם אתגרים ולהבנות מהם".

את תפקידך מילאת לצד עליזה בלוך. איך הייתה העבודה לצידה? האם את ועליזה הייתן קרובות?

"זה לא סוד שהתחלתי את עבודתי כמורה בעיר בית שמש, כשנה תחת מנכ"ל משרד החינוך הנוכחי, מאיר שמעוני ולאחר מכן כמעט עשור תחת ניהולה של עליזה בלוך את ברנקו וייס. זכיתי ללמוד ממנה גם מהי עשייה חינוכית וגם מהו ניהול עיר – בשני התפקידים מסירות הנפש שלה, המקצועיות, התבונה והאהבה הגדולה שלה לעיר הקרינה על כל הסובבים וגייסה את כולנו להיות טובים יותר במימוש שליחותנו".

תמשיך בעשייה הציבורית. שרי דרור

"אני רואה זכות גדולה לעבוד בשירות הציבורי ויותר מכך בתחום החינוך הציבורי – עבורי זו שליחות וכאמור אני רואה את עתידי שם. יחד עם זאת, חושבת שגם בעולם הפוליטי נדרש שינוי מעמיק והתגייסות של אנשים שהדירו את רגליהם מהתחום, חייבים להתגייס, לגלות אחריות ולהיכנס לפוליטיקה"

האם קיבלת תגובות מהתושבים לאורך השנים האחרונות ובזמן שהודעת על עזיבתך?

"התגובות החמות מהתושבים ואנשי החינוך והקהילה בעיר, היו מאוד מרגשות בייחוד לאור העובדה שהן הגיעו מכלל המגזרים. שירות ציבורי נכון אמור לראות רחב ואת כלל הנמענים – חתרתי לכך בעשייתי בעיר ושמחתי על התגובות החמות והמרגשות גם במהלך העשייה וגם עם סיומה. אני חושבת שככל שנצליח להסתכל בעין טובה על השותפים שלנו ועל המגוון הכל כך מיוחד בבית שמש ובמדינה, כך נצליח לקדם מענים ועשיה טובה ומגוונת יותר".

משהו שהיית רוצה למסור לתושבים רגע לפני?

"העירייה היא שלכם! אנחנו-הפקידים עובדים עבורכם. בעירייה הזו בכלל ובמינהל שלנו בפרט ישנם אנשי מקצוע מעולים ומסורים שבאמת יוצאים מגדרם בשביל להיטיב עם התושבים. לא תמיד רואים את זה בחוץ, לא תמיד אנחנו מגיעים להצלחות מלאות, אך ברצינות, המקצועיות והמסירות של עובדי עיריית בית שמש, אפשר לגמרי להיות גאים".

מה הספקת?

"אני מאמינה בהשתלמות – ההבנה שאל השלם לא נגיע לעולם אך יחד עם זאת מוטלת עלינו החובה והזכות להמשיך לחתור אליו ולהתקדם לכיוונו. גם בעשיה בתחום החינוך והקהילה עשינו צעדים מאוד משמעותיים אבל כמובן שיש עוד דרך"

אינטימי עם שרי

שרי דרור, ראש מינהל חינוך, נוער וקהילה תסיים את תפקידה בסוף החודש, ובכל זאת רצינו להכיר אותה צפוף צפוף. הנה כמה פרטים שלא ידעתם עלייה

חלומות? "צריך לעמול שיתגשמו"

ילדים? "זה שמחה והעתיד"

חינוך? "המקצוע החשוב והטוב ביותר בעולם"

עירייה? "בית הספר של החיים שלי"

משמעות? "המהות הגדולה וחלק ממודל השמ"ש שפיתחנו – שייכות, משמעות שותפת"

השפעה? "מוכוונת להיטיב"

עזיבה? "לכל זמן ועת לכל חפץ"

דרך חדשה? "התרגשות ודריכות"

אמונה? "כי עוד אאמין גם באדם, גם ברוחו רוח עז" (טשרניחובסקי)

מלחמת חרבות ברזל? "די!"

עתיד? "בשותפות ועשייה יהיה טוב יותר"

תקווה? "לעבוד שלא תאבד"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

new1
new1
new1

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

אהבה על הרצף

מאז שעמית סמוכי תושב העיר אובחן על הרצף האוטיסטי בתפקוד גבוה, הוא מצליח להוכיח לעולם ששום דבר לא יעצור אותו: הוא התקבל ללהקה צבאית, הופיע עם אמנים מהשורה הראשונה, הוציא סינגל, בדרך לאלבום ובריאיון מעורר השראה הוא מסביר: "מבחינתי השמיים הם לא גבול. תמיד אנסה להתקדם ולעשות את מה שאני אוהב. למרות המגבלה" | צילום: גדולים במדים

מברוק נועה

סרן נועה אהרון המהממת, סיימה השבוע את אחת התקופות היפות והמיוחדות שלה – שירות של 8 שנים בחיל האוויר

מתחילות שנה

אסתי אלון טייב ובעלה, פתחו את השנה בשלוש מסגרות שונות – ביתם הגדולה, אביגיל עלתה לכיתה א', אדל לכיתה ג' ונועה למעון חדש

המתכון של השף הלבן: כיסונים מנוסח גיוזה אסייתי

מי שעוד לא ניסה לטעום את כיסוני הגיוזה, לא טעם אוכל נימוח וטעים מימיו | השבוע המתכון הזה מנחם, אולי את התלמידים שחזרו ללימודים ואולי אותנו, על התקופה הארוכה והמורכבת | תכינו גיוזה, ותתנחמו

המתכון של אושרת כהן: בריוש שוקולד חלבה

רגע לפני שעוגות הדבש משתלטות עלינו אני עונה על שאלה שאני נשאלת המון: מה ההבדל בין בצק שמרים לבצק בריוש? לפני שאתחיל להסביר אני מרגישה שצריכה להוציא אזהרת מסע - נגעת נסעת. אחרי שטועמים עוגת בריוש רכה וחמאתית אי אפשר לחזור למתכוני הפרווה

גיבור ישראל: התקיימה אזכרה לאיתי שלמה ה"יד

בסוף השבוע האחרון התקיימה האזכרה במלאת 11 חודשים לנפילתו של איתי שלמה מורנו ה"יד בעת שלחם בקרב גבורה בקיבוץ זיקים | ראש העירייה גרינברג השתתף בטקס ואמר: זכיתי לארח את מלח הארץ, איתי כ"כ התרגש מעלייתו לתורה בבית הכנסת, בשמחת חייו הוא סחף אחריו את כל הצוות"

מצדיעים לחיילי הביטחון והמילואים

עיריית בית שמש קיימה בשבוע שעבר אירוע הצדעה מרגש לחיילי המילואים ולכוחות הביטחון | על הפרק: מאות תושבים שהגיעו להוכיר תודה, ולהודות על תרומתם של החיילים

גל פיטורים: ראש מנהלת תעסוקה אסתי מוסקוביץ התפטרה

במהלך ישיבת המועצה, ראש מנהל תעסוקה, אסתי מוסקוביץ הודיעה על סיום תפקידה | ראש העירייה הודה לה ואמר, "אני בטוח שבכל מקום שתהיי בו תעניקי תרומה משמעותית"

הצטרפו לעיר: 45 בנות שירות הגיעו להתנדב בעירנו

השבוע התקיים כנס לפתיחת שנה לבנות השירות הלאומי שהחליטו להתנדב בעיר, במסגרות שונות | המשנה לראש העירייה רינה הולנדר בירכה את הבנות ואמרה, "אני בטוחה שתמצאו פה קהילה חמה ומקבלת וניצור שיתופי פעולה מצוינים למען כולנו"

גרינברג נפגש עם ילדי כיתה א'

ראש העירייה, שמואל גרינברג נפגש בשבוע שעבר עם ילדי משרתי המילואים העולים לכיתה א' באולם מליאת מועצת העיר | במהלך המפגש, הוא איחל להם בהצלחה וגם העניק להם שי חגיגי

2 שב"חים ניסו לגנוב קראוון

שני שב"חים פלסטינים חשודים זו הפעם השנייה בגניבת קראוון | בפעילות ממוקדת כנגד עבירות רכוש, סיכלו השוטרים את הפעילות שלהם ועצרו אותם בדרכם לשטחי יו"ש

מפחיד: פעוטה נכוותה ממים רותחים בביתה

מתנדבי מד"א הוזעקו בשבוע שעבר לרמת בית שמש ד', בעקבות דיווח על פעוטה שנכוותה ממים רותחים | לפי הממצאים עלה שהכוויה של הילדה הגיעה לדרגה שנייה ובפלג גופה העליון | פרמדיקים וחובשים העניקו לה טיפול ראשוני, ולאחר מכן היא פונתה לביתה החולים

ברנקו וויס: פתחו את השנה עם מסר, "מתחייבים להיות ראויים"

בהתרגשות גדולה בית הספר "ברנקו וויס" בעיר פתח את שנת הלימודים עם מסר מרגש, "מתחייבים להיות ראויים" | אל הפתיחה הגיע ראש העירייה, שאמר: "קשה ועצוב לפתוח את שנת הלימודים לצד הבשורות הקשות ולצד ילדים שפותחים את שנת הלימודים"

דילוג לתוכן