הפקירו אותם בחוץ

הורים ל-22 ילדים בגילאי 3-4 מבית שמש, קיבלו הודעה פתאומית באמצע היום לאסוף את הילדים מגן גשר מכיוון ואין צהרון | מה קרה? הסייעת של הצהרון הייתה צריכה לצאת והצוות שהיה אמור להחליף אותה לא הגיע | למזלם של ההורים: אחת האימהות הצליחה להגיע ולהשגיח על הילדים
עידן מערכות

מקרה שהפתיע והעלה הרבה מאוד שאלות קרה בשבוע שעבר – קבוצת ילדים מגן גשר טרום חובה נשארו ללא צהרון וללא השגחה מכיוון שהסייעת הייתה צריכה לצאת הביתה. ההורים לא קיבלו הודעה מסודרת, אלא קבלו עדכון, ללא כל פתרון בסביבות השעה 14:00. אחת האימהות, שירן כהן שהבן שלה נמצא בגן ובצהרון שיתפה אותנו איך היא קיבלה את הידיעה, "עוד לא נרגעתי מההפקרות שלהם", היא נסערת. "היום אני מבינה שאנחנו לא הראשונים במקרה הזה אלא שזה משהו מתמשך. ביום חמישי שעבר, בדקה ה-90 נשלחה הודעה בקבוצה שנמצאים בה חלק מההורים שהצהרון בוטל. אני לא נמצאת בקבוצה הזו, לכן לא היה לי מושג שזה קורה. אחת האימהות שחברה בקבוצה הזו, שלחה את ההודעה בקבוצה של ההורים ובהתחלה לא הבנו", הסבירה שירן.

מה היה כתוב בהודעה?

נטלי נקש

"הורים יקרים, עקב מחסור חמור בכוח אדם ומשום שהצוות הקבוע בגן הודיע כי לא יכלו להגיע היום בפתאומיות, לצערנו היום לא יתקיים צהרון. יש לאסוף את הילדים עד השעה 14:30. אנו מתנצלים מאוד ומודעים לקושי. חשוב לנו לעדכן אתכם במצוקת כוח אדם האדירה אצלנו ובכל הארץ. אנו עושים מאמצים רבים למצוא צוותים קבועים לצהרון. נשמח לעזרתכם במציאת צוות מותאם". זו ההודעה שנשלחה מטעם הסייעת להורים.

"היינו בשוק כשראינו את ההודעה", אמרה שירן, "ניסנו להתקשר לסייעת ולמי שממונה על הצהרונים ולא קיבלנו מענה. לא חלמתי שלא תגיע אשת מקצוע אחרת להיות עם הילדים ולשמור עליהם, זו פשוט הזנחה".

אחרי הצהרון הילדים נשארו לבד | צילום: אילוסטרציה

אחת האימהות:

"ביום חמישי שעבר, בדקה ה-90 נשלחה הודעה בקבוצה שנמצאים בה חלק מההורים שהצהרון בוטל. אני לא נמצאת בקבוצה הזו, לכן לא היה לי מושג שזה קורה. אחת האימהות שחברה בקבוצה הזו, שלחה את ההודעה בקבוצה של ההורים ובהתחלה לא הבנו"

מה עשית? הגעת לאסוף את הילד?

"לא הייתה לי ברירה. אחת האימהות הגיעה לצהרון והיא שמרה על 22 ילדים. אני הייתי צריכה לעזוב את הקליניקה שלי בביתר עלית ולטוס לאסוף את הילד. היו הורים שלא הייתה להם אפשרות כזו, שהיו צריכים לבדוק מי יכול לאסוף את הילדים בזמן שהם בעבודה ומחוץ לעיר. יכל לקרות ממש אסון", אמרה שירן, "אלו ילדים קטנים. אני עוד בשוק מהעניין הזה".

שירן מספרת שמדובר במקרה מתמשך, "אני חושבת שראוי מאוד לעורר את כל הצוות של הגנים, הצהרונים וכל מי שאחראי על הילדים הקטנים שלנו. יש המון ליקויים שלא מטופלים, אבל להשאיר 22 ילדים לבדם? זה כבר שפל חדש".

שירן כהן, אמא נוספת:

"היינו בשוק כשראינו את ההודעה", אמרה שירן, "ניסנו להתקשר לסייעת ולמי שממונה על הצהרונים ולא קיבלנו מענה. לא חלמתי שלא תגיע אשת מקצוע אחרת להיות עם הילדים ולשמור עליהם, זו פשוט הזנחה"

שירן כהן, תושבת העיר

תוכלי להסביר מה העניין עם הקבוצה הנפרדת של ההורים?

"כן. אספר לך בפירוט שיש קבוצת צהרון שעליה אחראית מישהי מהעירייה והיא סירבה בתחילת השנה להכניס את כל ההורים לקבוצה הזאת (בטענה שהיא הולכת לפי הרשימה שהעבירו לה). זנחנו את זה כי לא היה עם מי לדבר. בתחילת השנה ממש היה לנו בלאגן הביאו גננת שהתגלתה כאלימה ו'הפכנו' שולחנות ברגע שגילינו זאת והיא עפה מהגן שלנו. ייתכן לגן אחר בשל המצוקה שלהם. לאחר מכן הביאו צוות של שתי בנות מקסימות באמת".

יצא לך לשוחח עם הסייעת ולברר למה היא הלכה?

"כן, היא ילדה לא מזמן והייתה צריכה להניק את הילד שלה. לא היה מי שיחליף אותה. הבנתי שכן שלחו מישהי לצהרון שלנו, אבל העבירו אותה ברגע האחרון לגן אחר. היה כל הזמן שיח על זה שהסייעות המחליפות ביטלו את ההגעה שלהן לצהרון, אבל זה לא נכון. הן הועברו לגן אחר".

אמא נוספת:

"אחת האימהות הגיעה לצהרון והיא שמרה על 22 ילדים. אני הייתי צריכה לעזוב את הקליניקה שלי בביתר עלית ולטוס לאסוף את הילד. היו הורים שלא הייתה להם אפשרות כזו, שהיו צריכים לבדוק מי יכול לאסוף את הילדים בזמן שהם בעבודה ומחוץ לעיר. יכל לקרות ממש אסון"

שירן שיתפה אותנו שגן גשר טרום חובה – הגן האנתרופוסופי הוא גן שהובילה ראשת העירייה, עליזה בלוך. לדבריה של שירן, "היא קידמה אותו והתגאתה בחינוך ובפועל? עצוב שזה רק לתמונות וליחצנות ולא בטיפול בכל מה שקורה שם".

מירב סמדר האמא שהשגיחה על הילדים סיפרה, "ממש בושה", אמרה, "לא כל ההורים נמצאים בקבוצה שבה רשמו את ההודעה, וגם איך הם ציפו שההורים יתייחסו להודעות כל היום בווטסאפ? אם אחת האימהות לא הייתה שמה לב להודעה? אמרו למי שאחראית על הקבוצה הסגורה לנושא הזה, והיא אמרה שזו לא בעיה שלה. שהיא קיבלה רשימה של הורים ואלו הם ההורים היחידים שצריכים להיות בקבוצה. מה זה אומר בכלל? עד השעה 14:19 לא קיבלתי שום הודעה על המקרה. מזל שאחת האימהות העבירה את ההודעה וכך יכולתי לדעת לגבי הילדים. המצב הזה פשוט בושה", היא אמרה, "מזל שיכולתי לסדר את זה ולהגיע".

אמא אחרת שקיבלה את הידיעה ברגע האחרון סיפרה, "חשבתי שאני הוזה, זה לא היה נראה לי הגיוני שבמקרא הגעתי מוקדם לקחת אותה ולא היה לי מושג שהילדה שלי בלי מבוגר אחראי בנוסף לעוד 22 ילדים קטנים. פשוט הזיה. הילדים הם בגילאי 3-4, חלקם עדיין לא מדברים. מבחינתי מדובר במחדל רציני מאוד וחמור שלא יכול לעבור לסדר היום".

22 ילדים הופקרו מחוץ לגן גשר

מירב סמדר, האמא שהשגיחה על הילדים:

"עד השעה 14:19 לא קיבלתי שום הודעה על המקרה. מזל שאחת האימהות העבירה את ההודעה וכך יכולתי לדעת לגבי הילדים. המצב הזה פשוט בושה", היא אמרה, "מזל שיכולתי לסדר את זה ולהגיע"

אמא נוספת הגיבה לגבי המקרה שקרה בחמישי שעבר, "זה מחדל! לא משנה מי הסייעת ולא משנה שהיה לה ילד להוציא, זו אחריות מינימלית לא להשאיר גן לבד בלי השגחה של מבוגר. ויש מיליון פתרונות. הצהרון מתחיל ובמקביל הסייעות הקבועות עדיין שם למשך חצי שעה יכלו להתקשר ולבקש שיבואו לאסוף כי קיימת בעיה".

שירן כהן פרסמה פוסט ברשת החברתית ותיארה את המקרה שהיה בגן. גם כדי להעלות את המודעות וגם כדי לברר האם זה קורה לעוד הורים בגנים אחרים? ובעיקר לקבל מענה מהעירייה איך ניתן לפתור את זה. כי הם ניסו בדרכים המקובלות, ולא קיבלו מענה. לפוסט שהיא פרסמה הגיבו עשרות הורים שגם להם קרה מקרה דומה. "גם אצלנו קרה ששלחו הודעה לבוא לקחת את הילדים מהצהרון כי אין צוות בשעה שתיים. מעבר לכך הצוות מתחלף בכל יום בילדות שנמצאות עם הילדים שלא יודעות מה הן עושות. צורחות על הילדים בצורה הזויה. אנחנו מרגישים שהם עושים לנו טובה שיש צהרון".

ההורים אמרו: "מחדל רציני שזה קרה"

אמא שאחד מילידה חיכה בלי צהרון:

חשבתי שאני הוזה, זה לא היה נראה לי הגיוני שבמקרא הגעתי מוקדם לקחת אותה ולא היה לי מושג שהילדה שלי בלי מבוגר אחראי בנוסף לעוד 22 ילדים קטנים. פשוט הזיה. הילדים הם בגילאי 3-4, חלקם עדיין לא מדברים. מבחינתי מדובר במחדל רציני מאוד וחמור שלא יכול לעבור לסדר היום"

"שנה שעברה חצי מהשנה הייתה לנו ככה בגן", סיפרה אמא נוספת, שילדיה נמצאים בגן ובצהרון אחר, "זה קרה לנו בצהרון של מתנ"ס גוונים בגן לשם. עד שהסייעת של הגן התותחית לקחה מושכות והחליטה השנה להיכנס גם לצהרון בנוסף לגן. רק בשביל הביזיון שלא יכל להימשך יותר. זוועה ואין עם מי לדבר. ניסינו הכל".

"נורא", חיזקה והזדהתה אם נוספת. "גם בגן שלנו קרה שהודיעו לנו ברגע האחרון שאין גננת והיינו צריכים לבוא לאסוף את הילדים. איזה עצוב".

המחדל בגן גשר כאמור, הוא לא היחידי. לכאורה מספר רב של גנים בעיר מתנהל בצורה דומה, לפעמים פעם אחת, לפעמים לאורך זמן כמו חצי שנה. ההורים פנו לגורמים הרלוונטיים והבכירים ביותר, אך לא קיבלו מענה, טיפול או שינוי. הם פנו למערכת "שוס הדרך" כי הם הרגישו חסרי אונים ולא רק הם, גם ילדיהם".

פנינו לעיריית בית שמש לקבלת תגובה, עד לסגירת הגיליון לא נשלחה תגובה רשמית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

new1
new1
new1

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

כנס גבאים היסטורי בבית שמש: ערב חיזוק וגיבוש שלא היה כמותו

סבתא אסנת

אסנת אלעזרי המדהימה, זכתה השבוע לבשורות מרגשות כשבנה חיים וכלתה פז הודיעו לה שנולדה להם בת, ועכשיו היא סבתא

קידום הבריאות בעיר

ראש העירייה שמואל גרינברג וחבר הנהלת העיר מחזיק תיק הבריאות, יונה קאופמן, נפגשו עם ד"ר מילכה דנוחין, יו"ר רשת ערים בריאות בישראל ובפגישה עלו מספר יוזמות לקידום בתחום הבריאות

שיר שנולד מכאב

היא אהבה מוסיקה מאז שהיא זוכרת את עצמה אבל תמיד שמה אותה בצד. "לא חשבתי שאקח את זה לכיוון מקצועי", אמרה ירין נקטלוב (28) זמרת ויוצרת מקומית | אך כשפרצה המלחמה היא חוותה המון פחד אחרי שבעלה גויס למילואים, ומתוך הכאב והרגשות התהומיים - נולד סינגל הבכורה שלה | קבלו אותה | צילום: ליה שמעיה

הסתיים בנס: סבלה מהתקף אלרגיה וניצלה

צוותי הרפואה של איחוד הצלה העניקו סיוע רפואי ראשוני לצעירה בת 22, שסבלה מהתקף אלרגיה מסכן חיים בבית שמש הוותיקה | חובש איחוד הצלה סיפר: "היא אכלה בטעות עוגה שהכילה סויה, ופיתחה בעקבות כך אלרגיה קשה וחריפה"

מד"א עולמית: גלעד ארדן יכהן כנשיא מד"א העולמי

שגריר ישראל באו"ם ובארצות הברית היוצא גלעד ארדן מונה לכהן כנשיא מד"א העולמי | בתפקידו, יקדם השגריר ארדן את ארגון ההצלה הלאומי ואת שירותי הדם של מד"א בזירה העולמית, וייצג את הארגון בפורומים בינלאומיים ובאירועים רמי דרג ברחבי העולם

הכירו אותם: אלו מאבטחי אירועי התרבות האחרונים

מתנדבי "איחוד הצלה" התגייסו בפעם המי סופר לטובת הציבור ואבטחו רפואית את אירועי התרבות השונים בעיר | לפי הארגון, האירועים עברו בהצלחה, ללא מקרים חריגים ומסכני חיים

רמה ד': נפתח מעון מפואר וכיתות חדשות

השבוע (יום שני) הגיעו בכירי העירייה למתחם ת״ת עטרת שלמה ברמה ד', ובחנו כי הכיתות החדשות נפתחו והכל כשורה | לאחר מכן הם המשיכו למעון שנפתח בשער העיר. הסיור נמשך למוסדות נוספים, אליהם גם הגיע ציוד חדש לשנה החדשה

רמה ד': חנכו 2 גני ילדים בשכונה

ראש העירייה, שמואל גרינברג וסגנו מחזיק תיק החינוך, יצחק אלמליח קיימו בתחילת השבוע (יום ראשון) טקס חנוכת גני ילדים חדשים בשכונת רמת בית שמש ד'

אירוע הפסטיבל הבירה, היה הצלחה

השבוע התקיים פסטיבל הבירה במשך שלושה ימים, אליו הגיעו אלפי תושבים שנהנו ממופעים של: להקת שוטי הנבואה, דודו טסה, אביתר בנאי ואמנים נוספים | גרינברג אמר:" פסטיבל הבירה, מעבר לכך שהוא אירוע תרבותי, הוא חגיגה של קהילה, של שותפות ושל חיבור בין כל חלקי האוכלוסייה בעיר"

שר הכלכלה בעיר: "אנחנו מתגייסים למימוש הפוטנציאל של בית שמש"

שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת התארח לאחרונה בבית שמש והצהיר: "משרד הכלכלה מתגייס למימוש הפוטנציאל העצום של בית שמש" | גרינברג אמר: "אני מודה לניר ברקת ולמנכ"ל משרדו, על השותפות והמחויבות לסייע לעירנו"

ביקור נשיאותי

נשיא המדינה, יצחק הרצוג פתח את שנת הלימודים החרדית בעיר | הוא ביקר במספר בתי ספר ותלמודי התורה, בירך את התלמידים, שוחח איתם בגובה העיניים ואמר, "אתם אחים ואחיות וילדים של מדינת ישראל. והעובדה שאתם מתפללים כל-כך חזק לשובם של החטופים במהרה לבתיהם זו מצווה מאוד גדולה"

במקום שביתה: תלמידי ישיבת אמית נחשון יצאו לכיכר החטופים

העקבות השביתה שאולצה על מוסדות החינוך בעיר, תלמידי ישיבת אמית נחשון, בשיתוף מנהל החינוך במועצת מטה יהודה, החליטו להגיע לכיכר החטופים בתל אביב ולחזק את המשפחות

דילוג לתוכן