לוחם בדם

סמל יונתן (יוני) אהרן גרינבלט תושב העיר, נפצע קשה בלחימה בעזה לאחר שטיל נ"ט פגע במבנה שהסתתר עם היחידה שלו | שניים מחבריו נפצעו, אך הוא נפצע קשה מכולם | הוא פונה לבית החולים והרופאים נלחמו על חייו, אך בצער רב נאלצו לקבוע את מותו | השבוע הוא הובא למנוחת עולמים | יהי זכרו ברוך
עידן מערכות

סמל יונתן (יוני) אהרן גרינבלט (21) תושב העיר, חטף פגיעה קשה מירי טיל נ"ט במבנה שהסתתר בו ברפיח, נפצע ולבסוף נקבע מותו. יוני ז"ל היה בוגר ישיבת ההסדר נווה דקלים בבית שמש, שירת כלוחם בגדוד 54, עוצבת עקבות הברזל (401). השבוע הוא הובא למנוחות ותושבים רבים ליוו אותו בדרכו האחרונה. ראש העירייה שמואל גרינברג אמר לזכרו, "אנו מרכינים ראש ומצדיעים לגבורתו של יונתן, שמסר את חייו למען ביטחון עמנו ומדינתנו. ליבנו עם הוריו היקרים, אביה וישראלה, ועם כל משפחת גרינבלט בשעתם הקשה".

סמל יונתן (יוני) אהרן גרינבלט ז"ל | דובר צה"ל

דודו של יוני אבי נאור: "הם נכנסו ללחימה עוד לפני שהם קיבלו בכלל כומתה סגולה. את הכומתה הם קיבלו בעזה. אלה חיילים שגדלו לתוך מלחמה. ראיתי אצלו נחישות וחוזק, הוא אמר 'אנחנו עושים מה שחשוב'. שאלתי אותו 'אתם לא מפחדים?' הוא ענה לי 'לא'. הפתיע אותו שחבר'ה צעירים כל כך נכנסים למלחמה והם עושים שם עבודה מטורפת"

עידן מערכות

יוני ז"ל לחם בגדוד שקד בחטיבת גבעתי כמו אחיו התאום אראל, נפצע בקרב ברפיח שבדרום רצועת עזה ב-20 ביולי, ומאז אושפז בבית החולים סורוקה בבאר שבע. בצאת השבת נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. הדודה גילת סיפרה כי גם לפני 25 שנה פקד את המשפחה אסון כשבן הדוד שלה סגן דוד גרנית, קצין בסיירת צנחנים, נפל בקרב בלבנון בגיל 22 וגם הוא הותיר אחריו אח תאום בשם ישי. "עכשיו יש לנו 'דוד ויונתן' במשפחה – שני תאומים שנפלו", אמרה גילת.

גילת הוסיפה כי יוני התגייס מספר חודשים לפני המלחמה לצבא ולגבעתי. את הכומתה שלו הוא קיבל תוך כדי הקרבות העזה. "הוא כל הזמן נכנס לעזה", אמרה גילת. "גם אם היו משמרות, הוא תמיד היה בפנים. בכל פעם שהוא יכל – הוא נסע לבקר את סבא וסבתא שלו". גילת המשיכה בדבריה ואמרה כי אחיה ואביו של יוני, אביה, יצא בכל פעם עם חיוך מהחדר שבו אושפז אחיינה כשהרופאים אמרו לו שאין סיכוי. "אביה אמר 'אעשה כל מה שאני יכול'".

דודו של יוני אבי נאור סיפר כי הוא נפעם בכל פעם מדור הלוחמים הנוכחי "הם נכנסו ללחימה עוד לפני שהם קיבלו בכלל כומתה סגולה. את הכומתה הם קיבלו בעזה. אלה חיילים שגדלו לתוך מלחמה. ראיתי אצלו נחישות וחוזק, הוא אמר 'אנחנו עושים מה שחשוב'. שאלתי אותו 'אתם לא מפחדים?' הוא ענה לי 'לא'. הפתיע אותו שחבר'ה צעירים כל כך נכנסים למלחמה והם עושים שם עבודה מטורפת".

גרינברג והתושבים מלווים את משפחתו של יוני ז"ל, בדרכו האחרונה

ישראלה, אימו ספדה בדמעות: "צדיק אתה, ה׳ עליון, לקחת לי את הילד שלי. הלב שלי נשבר. שבוע שלם עם שלם התפלל עליך. החזקנו לך את היד ושרנו לך שירים. יונתן, היית מיוחד מאוד, הייתה בך פשטות ושקט. חברים אהבו אותך. היה לנו קשר מיוחד, יכולנו לדבר על הכל. נצטרך להמשיך הלאה"

יוני ואראל התאומים הם האחים הגדולים במשפחה של אביה וישראלה גרינבלט. "אראל נולד רבע שעה לפני יוני", סיפר הדוד אבי. "ההורים, שניהם אנשים מאמינים מאוד, הרימו את כולנו בבית החולים. יש להם אמונה גדולה בצדקת הדרך".

יוני כאמור היה בתוך מבנה ברפיח, ושם נפגע מטיל נ"ט שנורה לעברו. הדוד אבי אמר: "הם היו בתוך מבנה וירו אליהם טיל נ"ט. יוני ספג את רוב הפגיעה, שני חברים שלו נפצעו קל. הייתה לו פגיעה מאוד קשה, חובש שהיה במקום הצליח לפתוח לו נתיב אוויר והטיסו אותו לסורוקה.

"יוני היה בחור מאוד רציני", המשיך אבי. "דיברתי איתו בליל הסדר, הוא היה מאוד נחוש ואני מסתכל על הדור הזה בפליאה כי הוא היה ילד טוב שתמיד התקשר לאמא. כשראינו את הפנים של הרופאים בהתחלה הבנו שקשה להיות אופטימיים. התפללנו וניסינו, כל עם ישראל התפלל. המשפחה בהכרת תודה עצומה. האבא אמר לי 'כל הרבנים וכל המקובלים שאמר לי שהבן שלי יחיה, אני אסיר תודה להם. אני אסיר תודה לכל מי שהתפלל ותמך'. הוא ממש מקבל את הדין".

מלאך כבוד

סמל גרינבלט הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בהר הרצל בירושלים. ישראלה, אימו ספדה בדמעות: "צדיק אתה, ה׳ עליון, לקחת לי את הילד שלי. הלב שלי נשבר. שבוע שלם עם שלם התפלל עליך. החזקנו לך את היד ושרנו לך שירים. יונתן, היית מיוחד מאוד, הייתה בך פשטות ושקט. חברים אהבו אותך. היה לנו קשר מיוחד, יכולנו לדבר על הכל. נצטרך להמשיך הלאה. אני לא מאמינה שזה אתה ואנחנו. אתה ממשיך ללכת איתנו. אנחנו לא עוזבים אותך. תמיד תהיה הילד שלנו. אוהבת אותך מאוד".

אחותו שילת ספדה לו: "אני אוהבת אותך. היית האח האהוב עליי. יכולתי לספר לך כל מה שעבר עליי, אף פעם לא כעסת". ינון אחיו הוסיף: "אני אוהב אותך, אתה אח טוב וגיבור ואני אתגעגע אליך. אתה תמיד בלב שלי, תדע שאני אוהב אותך ולא משנה מה יהיה תמיד אזכור אותך".

התושבים נפרדים

מעיין, אחיו הצעיר של יוני, סיפר כי השניים תכננו ללכת יחד להופעה של אביב גפן. "סיפרתי לך שבזכותך התחלתי לשמוע אביב גפן, ואמרת שנלך יחד להופעה שלו ורק חיכיתי שזה יגיע. אף פעם לא אמרתי לך את זה פשוט ככה – אני אוהב אותך ולא אשכח אותך"

מעיין אחיו הצעיר של יוני, סיפר כי השניים תכננו ללכת יחד להופעה של אביב גפן. "סיפרתי לך שבזכותך התחלתי לשמוע אביב גפן, ואמרת שנלך יחד להופעה שלו ורק חיכיתי שזה יגיע. אף פעם לא אמרתי לך את זה פשוט ככה – אני אוהב אותך ולא אשכח אותך".

אביעד, דודו של יוני ספד לו: ״איך נפלו גיבורים? יוני אחיין אהוב שלנו כמה התפללנו עליך. כבר חודשים שאנחנו מתפללים עליך ועל חיילינו הגיבורים. יוני ילד גיבור שלנו. ילד של בית. ילד צנוע. הפכת לבחור כארזים. הפכת מילד של כולנו לגיבור ישראל. נכנסת לרפיח ויצאת שוב ושוב עד שנפצעת. כמה תפילות ופרקי תהילים. התפללנו לנס. עלם חמודות שרק החל לפרוס כנפיים. עוד יגיעו ימים שמחים. עוד יהיו שמחות במשפחתנו״. רועי, דודו אמר: ״צמחת והיית גיבור. אתה הכי טוב. יונתן, אני אוהב אותך״.

"אדם חייכן ולב רחב". יוני ז"ל

סבו של יוני מוטה אמר בהלוויה: "יוני שלי, אני יודע שאתה כועס עליי עכשיו – 'סבא למה אתה בוכה? סבא תתגאה בי. תראה שעשיתי את המקסימום שאני יכול. תראה איפה אני נמצא'. אני יודע שאתה נמצא בין מלאכי הכבוד, כולל סבא יוסי שנפטר לפני כחודשיים"

הדוד הרב אהרון דרשביץ ספד ליונתן: ״זכית להילחם למען עם ה׳. לסלק את החרפה שנגרמה בשבת ולהחזיר את כבוד האומה. לאחר חודשים ארוכים בהם נלחמת בגבורה באויב המר נפצעת והמשכת להילחם על חייך. בשבוע האחרון כל פעם שנכנסנו אליך לטיפול נמרץ הרגשנו שנכנסנו לקודש הקודשים של האומה. ראינו אותך את ראשך החבוש, נשאנו תפילה שנזכה לראותך. בן דודך גיבור ישראל נהרג לפני כ-25 שנה בלבנון. רוממת את כבוד עם ישראל וכבוד ה׳ יתברך. תהיה מליץ יושר שנזכה לניצחון גדול על אויבינו, על החטופים שישיבו במהרה לחיק משפחותיהם״.

סבו של יוני מוטה אמר בהלוויה: "יוני שלי, אני יודע שאתה כועס עליי עכשיו – 'סבא למה אתה בוכה? סבא תתגאה בי. תראה שעשיתי את המקסימום שאני יכול. תראה איפה אני נמצא'. אני יודע שאתה נמצא בין מלאכי הכבוד, כולל סבא יוסי שנפטר לפני כחודשיים". שילה, חברו של יוני, סיפר: "בן אדם עם חיוך מטורף, בן אדם עם אושר בעיניים. הכי קליל, הכי זורם, הכי נותן הרגשה של ביחד".

הרב דוד גבריאלי, ראש ישיבת ההסדר נווה דקלים באשדוד שבה למד יוני, אמר: "מהשבת שעברה ועד הימים האחרונים ליווינו את המשפחה. היו איתנו לצד המשפחה רבנים ותלמידים מהישיבה שהכירו את יונתן ותלמידים נוספים. היו בישיבה כל הזמן תפילות לרפואתו, עשינו יום לימוד לרפואתו עם חברים שהגיעו מהצבא".

סא״ל דוד מרדכי רון ספד בשם צה״ל: ״יונתן, התגייסת ולחמת עם חבריך נגד אויב אכזר. היית אדם חייכן ונעים עם לב רחב. חבריך ראו בך הלב של המחלקה. היית לחבריך שותף סוד וחבר אמת. היית לוחם מצוין, ותמיד התנדבת לעזור. ביום שבת ה-20 ביולי נפגעת קשות מטיל אויב. לצערי אתמול נפטרת מפצעיך"

על ההיכרות עם יוני סיפר הרב: "יוני היה מדהים, הוא היה כמעט שנתיים בישיבה עד שהתגייס. הוא עשה עבודה מדהימה מהימים הראשונים שבהם היה קצת קשה להשתלב, אבל אחרי שהתגבר על המכשולים האלה הוא נכנס לעניינים, התקדם בלימוד תורה וברוחניות. במידות שלו הוא היה מדהים, היה בו שילוב מיוחד של עוז וענווה. העוז התבטא בצבא בעוצמה אדירה. הוא לא ויתר על אף כניסה לשדה הקרב, תמיד עם הפק"לים, ממש נלחם כמו אריה".

סא״ל דוד מרדכי רון ספד בשם צה״ל: ״יונתן, התגייסת ולחמת עם חבריך נגד אויב אכזר. היית אדם חייכן ונעים עם לב רחב. חבריך ראו בך הלב של המחלקה. היית לחבריך שותף סוד וחבר אמת. היית לוחם מצוין, ותמיד התנדבת לעזור. ביום שבת ה-20 ביולי נפגעת קשות מטיל אויב. לצערי אתמול נפטרת מפצעיך. נילחם בחמאס עד הכרעתו. דמותך תהיה תמיד לנגד עינינו. נמשיך לפעול עד לניצחון, עד להשבת החטופים. משפחת גרינבלט היקרה היו גאים ביונתן בעוז רוחו. יונתן, תודה שהיית חלק מאיתנו תחסר לנו״.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

new1
new1
new1

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

כנס גבאים היסטורי בבית שמש: ערב חיזוק וגיבוש שלא היה כמותו

סבתא אסנת

אסנת אלעזרי המדהימה, זכתה השבוע לבשורות מרגשות כשבנה חיים וכלתה פז הודיעו לה שנולדה להם בת, ועכשיו היא סבתא

קידום הבריאות בעיר

ראש העירייה שמואל גרינברג וחבר הנהלת העיר מחזיק תיק הבריאות, יונה קאופמן, נפגשו עם ד"ר מילכה דנוחין, יו"ר רשת ערים בריאות בישראל ובפגישה עלו מספר יוזמות לקידום בתחום הבריאות

שיר שנולד מכאב

היא אהבה מוסיקה מאז שהיא זוכרת את עצמה אבל תמיד שמה אותה בצד. "לא חשבתי שאקח את זה לכיוון מקצועי", אמרה ירין נקטלוב (28) זמרת ויוצרת מקומית | אך כשפרצה המלחמה היא חוותה המון פחד אחרי שבעלה גויס למילואים, ומתוך הכאב והרגשות התהומיים - נולד סינגל הבכורה שלה | קבלו אותה | צילום: ליה שמעיה

הסתיים בנס: סבלה מהתקף אלרגיה וניצלה

צוותי הרפואה של איחוד הצלה העניקו סיוע רפואי ראשוני לצעירה בת 22, שסבלה מהתקף אלרגיה מסכן חיים בבית שמש הוותיקה | חובש איחוד הצלה סיפר: "היא אכלה בטעות עוגה שהכילה סויה, ופיתחה בעקבות כך אלרגיה קשה וחריפה"

מד"א עולמית: גלעד ארדן יכהן כנשיא מד"א העולמי

שגריר ישראל באו"ם ובארצות הברית היוצא גלעד ארדן מונה לכהן כנשיא מד"א העולמי | בתפקידו, יקדם השגריר ארדן את ארגון ההצלה הלאומי ואת שירותי הדם של מד"א בזירה העולמית, וייצג את הארגון בפורומים בינלאומיים ובאירועים רמי דרג ברחבי העולם

הכירו אותם: אלו מאבטחי אירועי התרבות האחרונים

מתנדבי "איחוד הצלה" התגייסו בפעם המי סופר לטובת הציבור ואבטחו רפואית את אירועי התרבות השונים בעיר | לפי הארגון, האירועים עברו בהצלחה, ללא מקרים חריגים ומסכני חיים

רמה ד': נפתח מעון מפואר וכיתות חדשות

השבוע (יום שני) הגיעו בכירי העירייה למתחם ת״ת עטרת שלמה ברמה ד', ובחנו כי הכיתות החדשות נפתחו והכל כשורה | לאחר מכן הם המשיכו למעון שנפתח בשער העיר. הסיור נמשך למוסדות נוספים, אליהם גם הגיע ציוד חדש לשנה החדשה

רמה ד': חנכו 2 גני ילדים בשכונה

ראש העירייה, שמואל גרינברג וסגנו מחזיק תיק החינוך, יצחק אלמליח קיימו בתחילת השבוע (יום ראשון) טקס חנוכת גני ילדים חדשים בשכונת רמת בית שמש ד'

אירוע הפסטיבל הבירה, היה הצלחה

השבוע התקיים פסטיבל הבירה במשך שלושה ימים, אליו הגיעו אלפי תושבים שנהנו ממופעים של: להקת שוטי הנבואה, דודו טסה, אביתר בנאי ואמנים נוספים | גרינברג אמר:" פסטיבל הבירה, מעבר לכך שהוא אירוע תרבותי, הוא חגיגה של קהילה, של שותפות ושל חיבור בין כל חלקי האוכלוסייה בעיר"

שר הכלכלה בעיר: "אנחנו מתגייסים למימוש הפוטנציאל של בית שמש"

שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת התארח לאחרונה בבית שמש והצהיר: "משרד הכלכלה מתגייס למימוש הפוטנציאל העצום של בית שמש" | גרינברג אמר: "אני מודה לניר ברקת ולמנכ"ל משרדו, על השותפות והמחויבות לסייע לעירנו"

ביקור נשיאותי

נשיא המדינה, יצחק הרצוג פתח את שנת הלימודים החרדית בעיר | הוא ביקר במספר בתי ספר ותלמודי התורה, בירך את התלמידים, שוחח איתם בגובה העיניים ואמר, "אתם אחים ואחיות וילדים של מדינת ישראל. והעובדה שאתם מתפללים כל-כך חזק לשובם של החטופים במהרה לבתיהם זו מצווה מאוד גדולה"

במקום שביתה: תלמידי ישיבת אמית נחשון יצאו לכיכר החטופים

העקבות השביתה שאולצה על מוסדות החינוך בעיר, תלמידי ישיבת אמית נחשון, בשיתוף מנהל החינוך במועצת מטה יהודה, החליטו להגיע לכיכר החטופים בתל אביב ולחזק את המשפחות

דילוג לתוכן