שיר לזכרה

היוצרת והזמרת רני גולדברג, תושבת העיר כתבה שיר מצמרר לזכרה של שני לוק הי"ד שנרצחה ב-7 לאוקטובר שנקרא "יהי שלום" | על החיבור לשני: "שתינו גדלנו בבית שמש, אנחנו בערך באותו הגיל והסיפור שלה ריגש אותי" | צילום: יואל קנול
נטלי נקש

המלחמה שפרצה ב-7 באוקטובר טלטלה את רני גולדברג (21) תושבת העיר. באותה התקופה כל מה שהצליח לנחם אותה היה השיר "יהי שלום בחילך" שמובא מספר תהילים בביצועו של "הרבי המרקד". היא הסבירה שהביצוע שלו היה כל כך עמוק ואמיתי, עד כדי כך שהוא גרם לה לבצע אותו כמה וכמה פעמים בהופעות שלה. "חשבתי לעצמי שהמילים האלו יכולות לגעת בכל אחד ובמקום הכי אישי ומדויק. הרגשתי שהלחן והמילים מתחברים לי, שהם מחזקים אותי והופכים אותי ליותר שלווה ובשלום.

שני לוק הי"ד

"בסינגל 'יהי שלום' המשודרג תמצאו מילים מתהילים, מילים מקוריות שכתבה לוטם ורקר והקלטה של אביה של שני לוק הי"ד שאמר: "שאלתי אותה פעם, באמת שנית רוקדת שם מה את מרגישה? אז היא אמרה לי, אבא כשאנחנו רוקדים אנחנו ממש מתפללים"

רימון

"כך הבנתי שאם אני יכולה להתחזק מהשיר בימים המורכבים האלו, אז אני רוצה גם לחזק אחרים", אמרה בהתרגשות. בימים אלו גולדברג משחררת גרסה חדשה לשיר "יהי שלום" אותו היא מקדישה לזכרה של שני לוק הי"ד שנרצחה בטבח ב-7 לאוקטובר.

מדובר בסינגל השני שלה לקראת אלבום הבכורה. הסינגל הראשון שלה הצליח בגדול ושילב פיוטים של "הללויה" ו"לכה דודי" של לאונרד כהן. וכפי שהשיר הקודם הושמע ברדיו ובערוצי התקשורת הגדולים בארץ, גם הפעם יש אמונה שזה יקרה. מי שהיה אחראי על העיבוד וההפקה המוזיקלית היה נמרוד לב. הוא גם ליווה אותה בסינגל הראשון.

בסינגל "יהי שלום" המשודרג תמצאו מילים מתהילים, מילים מקוריות שכתבה לוטם ורקר והקלטה של אביה של שני לוק הי"ד שאמר: "שאלתי אותה פעם, באמת שנית רוקדת שם מה את מרגישה? אז היא אמרה לי, אבא כשאנחנו רוקדים אנחנו ממש מתפללים". בנוסף, באחד הבתים היא שרה ומייחלת לחזרת החטופים: "ישובו בנייך לגבולך".

רני גולדברג. התחברה לסיפור של שני משמיעה ראשונה

התגובה של ניסים לשיר:

"הוא כתב לי: 'שיר יפה ומיוחד, קול מדהים… אני בטוח שקול כזה יכול להגיע אחרי תפילות ומזמורים של אבותינו לאורך השנים בהיכל השם'".

מה הרגשת ששמעת את ההקלטה של ניסים, אביה של שני?

"כששמעתי את מה שהוא אמר בריאיון, נזכרתי שסיפור חסידי של רועה קטן שלא ידע להתפלל וניגן בחליל ביום הכיפורים. הפעולה שלו הייתה נקייה וטהורה מהלב. וברגע ששמעתי את ניסים, דמיינתי איך שני הי"ד מתפללת באמצעות הריקוד שלה והיה בזה משהו יפה כל כך. זה ממש ריגש אותי".

נסים האזין לשיר? מה הוא אמר?

"הוא כתב לי: 'שיר יפה ומיוחד, קול מדהים… אני בטוח שקול כזה יכול להגיע אחרי תפילות ומזמורים של אבותינו לאורך השנים בהיכל השם'".

שני גולדברג כאמור נולדה בבית שמש, למשפחה מקומית בחינוך דתי לאומי. היא מספרת שמאז שהיא הייתה ילדה, הופיעה ושרה מול הוריה בסלון, "ביקשתי מההורים שלי להיות בכוכב נולד, בבית הספר למוזיקה ואחרי שבגרתי והגעתי לגיל 10, הגעתי ללהקת הנוער של בית שמש 'בין השמשות' ולאחר מכן, כשהייתי בת 15, השתתפתי בתכנית נוער של לימודי תנועה ומשחק בבית צבי".

רני. בשירותה הצבאי בלהקה

על השירות בלהקה:

"בהמשך התגייסתי לצה"ל לשירות בלהקה צבאית, להקת חיל החינוך, וגם זו לא הייתה החלטה פשוטה: לא הכרתי אף בת דתייה ששירתה במקום כזה והרגשתי שאני פורצת דרך בנושא. השירות עצמו היה כיף וזו הייתה חוויה, אבל היו המון אתגרים כי זו לא עוד מערכת צבאית"

איך קיבלו את השילוב בין המוזיקה והתנועה בעולם הדתי ממנו הגעת?

"עבור ההורים שלי זה היה מורכב, אני לא יודעת מה הייתי עושה במקומם. אבל הם תמכו בי, שמרו עליי לאורך הדרך ונתנו לי לבחור את הדרך שלי. אחרי הופעות אמא הייתה אומרת לי 'בואי לשטוף כלים' והורידה אותי לקרקע. ההורים ידעו שיש לי את הגבולות שלי".

מי שדאג להיות שם בשבילה ותמך בקריירה המוזיקלית שלה הוא אורי, אז החבר שלה והיום בעלה. "הוא היה השכן שלי", היא צוחקת. "בהמשך התגייסתי לצה"ל לשירות בלהקה צבאית, להקת חיל החינוך, וגם זו לא הייתה החלטה פשוטה: לא הכרתי אף בת דתייה ששירתה במקום כזה והרגשתי שאני פורצת דרך בנושא. השירות עצמו היה כיף וזו הייתה חוויה, אבל היו המון אתגרים כי זו לא עוד מערכת צבאית, זו חברה שונה מאוד וקשה לבת דתייה להיות שם".

היית מציעה לנערות אחרות לשרת בלהקה צבאית?

"בהחלט, אבל צריך הכנה. לכן לפני הצבא למדתי במדרשת לינדנבאום, ובסוף השירות חזרתי לשם לשנה נוספת. ההמלצה שלי לבנות היא להגיע לכל מקום שבו הן יכולות לתרום ולהיות הכי טובות בו".

מה היית אומרת לנערות שרוצות להיות זמרות, ומפחדות?

"שאני גם בתחילת דרכי ויכולה להגיד רק מהנקודה בה אני נמצאת. ניסיתי כמה שיותר לצבור ניסיון, ללמוד ממי שאני יכולה, ובעיקר להבין שזה תחום שצריך להשקיע בו הרבה ולא בהכרח לראות תוצאות מיידיות . בסוף אם זה תחום שיש לך תשוקה אליו זה יעזור לך למצוא אמירה ייחודית ועם השקעה זה לגמרי יעבוד".

ניסים אביה של שני הי"ד אמר, "שני אמרה לי 'אבא כשאנחנו רוקדים אנחנו ממש מתפללים'

על מופע לנשים בלבד:

"כן. אני הופעתי בעבר גם בפני גברים, וגם אופיע בעתיד", היא מבהירה, "אבל אני יודעת שיש ביקוש גדול לזמרות שמופיעות בפני נשים. כשאני התחלתי לשיר הייתה יובל דיין, ובהמשך גם נרקיס, אבל זה חסר בשוק"

מה עזר לך להתמיד במסע?

"האמת שבתחילת המסע שלי ממש פחדתי. אני חושבת שצריך כל הזמן לדייק את עצמך, להיות נאמן לעצמך ולהבין שגם אם זה לא ילך לפחות עשיתי טוב לכמה אנשים על הלב".

הוצאת מופע שירים מיוחד לנשים נכון?

"כן. אני הופעתי בעבר גם בפני גברים, וגם אופיע בעתיד", היא מבהירה, "אבל אני יודעת שיש ביקוש גדול לזמרות שמופיעות בפני נשים. כשאני התחלתי לשיר הייתה יובל דיין, ובהמשך גם נרקיס, אבל זה חסר בשוק".

ומה בסוף לגבי הריאליטי? רצית בית הספר למוזיקה וכוכב נולד. את עוד רוצה?

"במהלך השירות הצבאי הציעו לי לבוא לתוכנית. עשיתי אודישן ראשון והם התלהבו ואמרו: בואו נעקוף ונעבור ישר לאודישן המצולם. הייתה לי התלבטות, והרגשתי שאני לא מוכנה ושאין לי אמירה. בצוות השופטים ישב דורון מדלי. דיברתי איתו ואמרתי שאני לא רוצה להפוך לגימיק של 'דתייה וזמרת'. הוא ענה לי בכנות: 'אנחנו מייצרים מוזיקה אבל גם בידור, ויכול להיות שתהפכי לגימיק'. אבל אני רק רוצה לשיר ולהיות אחראית ליצירה שלי, לכן החלטתי שאני לא רוצה להסתכן ולכן לא אופיע שם. אבל אני לא פוסלת אם יהיו הצעות בעתיד".

הריאיון עם היוצרת והזמרת רני גולדברג פורסם לראשונה בווינט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

new1
new1
new1

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

אהבה על הרצף

מאז שעמית סמוכי תושב העיר אובחן על הרצף האוטיסטי בתפקוד גבוה, הוא מצליח להוכיח לעולם ששום דבר לא יעצור אותו: הוא התקבל ללהקה צבאית, הופיע עם אמנים מהשורה הראשונה, הוציא סינגל, בדרך לאלבום ובריאיון מעורר השראה הוא מסביר: "מבחינתי השמיים הם לא גבול. תמיד אנסה להתקדם ולעשות את מה שאני אוהב. למרות המגבלה" | צילום: גדולים במדים

מברוק נועה

סרן נועה אהרון המהממת, סיימה השבוע את אחת התקופות היפות והמיוחדות שלה – שירות של 8 שנים בחיל האוויר

מתחילות שנה

אסתי אלון טייב ובעלה, פתחו את השנה בשלוש מסגרות שונות – ביתם הגדולה, אביגיל עלתה לכיתה א', אדל לכיתה ג' ונועה למעון חדש

המתכון של השף הלבן: כיסונים מנוסח גיוזה אסייתי

מי שעוד לא ניסה לטעום את כיסוני הגיוזה, לא טעם אוכל נימוח וטעים מימיו | השבוע המתכון הזה מנחם, אולי את התלמידים שחזרו ללימודים ואולי אותנו, על התקופה הארוכה והמורכבת | תכינו גיוזה, ותתנחמו

המתכון של אושרת כהן: בריוש שוקולד חלבה

רגע לפני שעוגות הדבש משתלטות עלינו אני עונה על שאלה שאני נשאלת המון: מה ההבדל בין בצק שמרים לבצק בריוש? לפני שאתחיל להסביר אני מרגישה שצריכה להוציא אזהרת מסע - נגעת נסעת. אחרי שטועמים עוגת בריוש רכה וחמאתית אי אפשר לחזור למתכוני הפרווה

גיבור ישראל: התקיימה אזכרה לאיתי שלמה ה"יד

בסוף השבוע האחרון התקיימה האזכרה במלאת 11 חודשים לנפילתו של איתי שלמה מורנו ה"יד בעת שלחם בקרב גבורה בקיבוץ זיקים | ראש העירייה גרינברג השתתף בטקס ואמר: זכיתי לארח את מלח הארץ, איתי כ"כ התרגש מעלייתו לתורה בבית הכנסת, בשמחת חייו הוא סחף אחריו את כל הצוות"

מצדיעים לחיילי הביטחון והמילואים

עיריית בית שמש קיימה בשבוע שעבר אירוע הצדעה מרגש לחיילי המילואים ולכוחות הביטחון | על הפרק: מאות תושבים שהגיעו להוכיר תודה, ולהודות על תרומתם של החיילים

גל פיטורים: ראש מנהלת תעסוקה אסתי מוסקוביץ התפטרה

במהלך ישיבת המועצה, ראש מנהל תעסוקה, אסתי מוסקוביץ הודיעה על סיום תפקידה | ראש העירייה הודה לה ואמר, "אני בטוח שבכל מקום שתהיי בו תעניקי תרומה משמעותית"

הצטרפו לעיר: 45 בנות שירות הגיעו להתנדב בעירנו

השבוע התקיים כנס לפתיחת שנה לבנות השירות הלאומי שהחליטו להתנדב בעיר, במסגרות שונות | המשנה לראש העירייה רינה הולנדר בירכה את הבנות ואמרה, "אני בטוחה שתמצאו פה קהילה חמה ומקבלת וניצור שיתופי פעולה מצוינים למען כולנו"

גרינברג נפגש עם ילדי כיתה א'

ראש העירייה, שמואל גרינברג נפגש בשבוע שעבר עם ילדי משרתי המילואים העולים לכיתה א' באולם מליאת מועצת העיר | במהלך המפגש, הוא איחל להם בהצלחה וגם העניק להם שי חגיגי

2 שב"חים ניסו לגנוב קראוון

שני שב"חים פלסטינים חשודים זו הפעם השנייה בגניבת קראוון | בפעילות ממוקדת כנגד עבירות רכוש, סיכלו השוטרים את הפעילות שלהם ועצרו אותם בדרכם לשטחי יו"ש

מפחיד: פעוטה נכוותה ממים רותחים בביתה

מתנדבי מד"א הוזעקו בשבוע שעבר לרמת בית שמש ד', בעקבות דיווח על פעוטה שנכוותה ממים רותחים | לפי הממצאים עלה שהכוויה של הילדה הגיעה לדרגה שנייה ובפלג גופה העליון | פרמדיקים וחובשים העניקו לה טיפול ראשוני, ולאחר מכן היא פונתה לביתה החולים

ברנקו וויס: פתחו את השנה עם מסר, "מתחייבים להיות ראויים"

בהתרגשות גדולה בית הספר "ברנקו וויס" בעיר פתח את שנת הלימודים עם מסר מרגש, "מתחייבים להיות ראויים" | אל הפתיחה הגיע ראש העירייה, שאמר: "קשה ועצוב לפתוח את שנת הלימודים לצד הבשורות הקשות ולצד ילדים שפותחים את שנת הלימודים"

דילוג לתוכן