שת"פ עם האיראנים

אלימלך שטרן, תושב העיר בן 21 מואשם שקיים מערכת יחסים עסקית עם סוכן איראני וביצע משימות בהנחייתו בתמורה לתשלום בקריפטו | שטרן פעל יחד עם עוד שני חשודים ולפי כתב האישום, היה עליו להעביר חבילות עם ראש חיה או בובה כרותים לצד סכין ובכך לאיים על אזרחים ישראלים
רימון

"אנחנו צריכים איש אמיץ בשביל הרבה כסף", כך הפעילו גורמים איראניים את אלימלך שטרן, חסיד ויזניץ' תושב בית שמש למשימות ביטחוניות. שטרן, בן 21, היה בקשר עם האיראניים באמצעות אפליקציית הטלגרם עם פרופיל בשם "ANNA ELENA", תוך שהתבקש על ידי הגורמים האיראניים לבצע משימות שונות. הם כתבו לו, "יש לנו שתי משימות עבורך, על אחת מהן תקבל בונוס של 7,000 דולרים ועל אחת 350 דולרים", כתבו הגורמים והסבירו לו שהכסף יועבר לחשבונו בקריפטו.

לאחר מכן שטרן התבקש על ידי הגורמים האיראניים לבצע משימות שונות כמו תליית מודעות בתל אביב, הטמנת כספים בנקודות שונות בירושלים ובתל אביב, העברת חבילות בהן ראש חיה או בובה כרותים לצד סכין ומסר מאיים, במטרה להניחן בפתח ביתם של אזרחים ישראלים, שריפת יער ועוד.

רימון

"שטרן התבקש על ידי הגורמים האיראניים לבצע משימות שונות כמו תליית מודעות בתל אביב, הטמנת כספים בנקודות שונות בירושלים ובתל אביב, העברת חבילות בהן ראש חיה או בובה כרותים לצד סכין ומסר מאיים, במטרה להניחן בפתח ביתם של אזרחים ישראלים, שריפת יער ועוד"

עוד עלה מהחקירה כי שטרן הסכים לבצע את המשימות, למעט רצח ושריפת יער. לטובת מימוש תליית המודעות, הטמנת הכספים והעברת החבילות, גייס שני אזרחים ישראלים נוספים, אשר ביצעו חלק מהמשימות עבור תמורה כספית. עבור ביצוע המשימות קיבל שטרן תשלום מ-ANNA ELENA במטבע קריפטו.

בנוסף במהלך השיחה בין הגורמים האיראניים לבין שטרן, כתבו הגורמים: "אנחנו צריכים איש אמיץ. האם אתה אמיץ בשביל הרבה כסף?. יש לנו שתי משימות עבורך. על אחת מהן תקבל בונוס של 7,000 דולרים ועל אחת 350 דולרים". שטרן הביע עניין בנוגע למשימה הראשונה והשיב: "ספר לי על המשימה של ה-7000 דולרים". "אוקיי", השיב הגורם האיראני. "אתה צריך לקנות שני גלונים של 20 ליטר בתחנת דלק".

בהתכתבויות בין "אנה" לשטרן נכתב בין היתר, בשגיאות כתיב: "אני אנה, אני גרה בלונדון. יש לי משימות בישראל, אני צריכה אנשים אמיצים. לא כל אחד יכול לבצע אותן. התמורה היא בין 100 דולר ל-100 אלף דולר. אני אבחן אותך במשימה פשוטה על 10 דולר. אם תעשה אותה טובה ותשלח לי סרטון ותמונה, ואני אוכל לבטוח אותך, אני אתן לך משימות עם תמורה יותר גדולה. אני יודעת שקשה לסמוך בפעם הראשונה, וכדי שתוכל לסמוך עליי אעביר לך 5 דולר בביטקוין".

"אנה" שלחה תמונות וכתבה כי "יש כרגע שתי משימות. אתה צריך לקנות שני גאלונים של 20 ליטר כמו בתמונה. אחרי שתקנה, שלח לי את התמונות ואת התמונה של האצבע שלך ככה. ואז לך לתחנת דלק ותקנה דלק. אחרי זה, אני אתן לך מיקום של יער שאליו תגיע ב-2:00 לפנות בוקר ותצית אש ב-7 מוקדים".

ההתכתבות עם האיראניים והמכתבים שהפיץ שטרן | באדיבות השב"כ

"עוד עלה מהחקירה כי שטרן הסכים לבצע את המשימות, למעט רצח ושריפת יער. לטובת מימוש תליית המודעות, הטמנת הכספים והעברת החבילות, גייס שני אזרחים ישראלים נוספים, אשר ביצעו חלק מהמשימות עבור תמורה כספית. עבור ביצוע המשימות קיבל שטרן תשלום"

"יש לי מרגלים בתוך המשטרה, אז אל תדאג לגבי זה", טענה אותה "אנה" פיקטיבית. "אם הם יגלו, הם יעדכנו אותי ואני אגיד לך לעזוב את המקום. על כל נקודה שתצית תקבל 1,000 דולר. אם תעשה את המשימה הראשונה, נטמין סלולרי במקום מסוים ונודיע לך. מחר אני אתן את המיקום".

בשב"כ ובמשטרה אמרו כי "השימוש בשיטה שעניינה פנייה לאזרחים ישראלים באמצעות הרשתות החברתיות, תחת הצגת מצגי שווא ביחס לזהות הגורם הפונה, היא שיטת פעולה מוכרת של גופי המודיעין האיראנים. השימוש בשיטה זו כפלטפורמה לגיוס בשיטוי של הישראלים לטובת ביצוע משימות, גם הנחזות כתמימות לכאורה, מהווה פלטפורמה נוחה וזמינה לפגיעה ממשית בביטחון המדינה".

אותן פניות בוצעו כאמור באמצעות פלטפורמות חברתיות וכן באמצעות אתרים המציעים עבודות מזדמנות בתשלום, כאשר הפעילות מתנהלת בכלל הרשתות החברתיות, כולל באינסטגרם, טלגרם, וואטסאפ, פייסבוק וטוויטר (X), תוך שהציגו בפני האזרחים הישראלים מצג שווא לטובת יצירת הקשר הראשוני. הפניה בוצעה בשפות שונות, בהן עברית ואנגלית. בנוסף, אותרה שליחת מסרונים בתפוצה רחבה בכיסוי דומה, אשר כוללת קישור המוביל לערוץ טלגרם ובו הפניה לאתר הסוכנות הביטחונית הבינ"ל של איראן – "International Security Agency of Iran". חלק ניכר מהאזרחים הישראלים שקיבלו פניות חשודות אלו, נמנעו מלהיענות להן ואף התריעו עליהן בפני גורמים רלוונטיים.

שליחת ראש כבש

המפעיל האיראני לחץ על שטרן לשלוח ראש כבש באריזת מתנה וזר פרחים לביתו של בכיר ישראלי בסוכנות הישראלית לאנרגיה אטומית (סבא"א). הנאשם התחמק ואמר כי אינו מאתר ראש בהמה. המפעיל לחץ והציע שיקנה כבש, ישחט את ראשו והיתר ייקח לעצמו. שטרן פנה ל-2 החשודים הנוספים שיסייעו לו בכך. לבסוף התפשר המפעיל על שליחת ראש בובה באריזת מתנה, אך שטרן סירב ואמר כי הוא חושש לשבת בכלא.

שב״כ והיחידה הארצית לחקירות בינלאומיות (יאחב"ל) בלהב 433, עצרו את שלושת האזרחים הישראלים בחשד להטמנת חבילות עם כספים ותליית מודעות בירושלים ובתל אביב בהנחיית גורמי מודיעין איראניים. כתב האישום שהוגש השבוע (שלישי) מייחס לאחד מהאזרחים עבירה של מגע עם סוכן חוץ. החקירה של שב"כ ויאחב"ל חשפה תשתית של גורמי מודיעין איראניים, אשר פעלה בחודשים האחרונים במסווה של גורמים זרים מול אזרחים ישראלים כדי לגייס ולהפעיל אותם למשימות בתוך שטח ישראל.

בחודשים האחרונים, אותרו ונוטרו פרופילים פיקטיביים רבים שבהם משתמשים גורמי הביטחון האיראנים, ונאסף מידע רב אודות הגורמים העומדים מאחורי הפעלתם. בנוסף, אותרה שליחת מסרונים בתפוצה רחבה בכיסוי דומה, אשר כוללת קישור המוביל לערוץ טלגרם ובו הפניה לאתר הסוכנות הביטחונית הבינלאומית של איראן – "International Security Agency of Iran".

"בשב"כ ובמשטרה אמרו כי השימוש בשיטה שעניינה פנייה לאזרחים ישראלים באמצעות הרשתות החברתיות, תחת הצגת מצגי שווא ביחס לזהות הגורם הפונה, היא שיטת פעולה מוכרת של גופי המודיעין האיראנים. השימוש בשיטה זו כפלטפורמה לגיוס בשיטוי של הישראלים לטובת ביצוע משימות"

גורם בכיר אמר על המקרה: "בתקופה מורכבת זו, בה מבוצע שימוש במרחב הדיגיטלי למטרות הפחדה, העברת מסרים או קידום פעילות טרור במסווה פעילות תמימה, אנו ממליצים לציבור לגלות ערנות ביחס לפניות מגורמים שאינם מוכרים, ולהימנע ממסירת פרטים אישיים ומפתיחת קישורים ממקורות שאינם מזוהים".

בנוסף הגישה פרקליטות מחוז ירושלים כתב אישום נגד שטרן לבית המשפט המחוזי בירושלים, המייחס לו עבירה של מגע עם סוכן חוץ. שני האזרחים הנוספים שגויסו על ידו נחקרו ושוחררו ממעצר בסיום חקירתם עד להכרעה בעניינם.

לפי כתב האישום, שטרן עמד בקשר באמצעות אפליקציית טלגרם עם פרופיל בשם "Anna Elena", שמאחוריו עמדו גורמי מודיעין איראניים. שטרן התבקש לתלות מודעות ולהטמין כספים בירושלים ובתל אביב, להעביר חבילות בהן ראש חיה או בובה כרותים לצד סכין ומסר מאיים במטרה להניחן בפתח ביתם של אזרחים ישראלים ושריפת יער. שטרן הסכים לבצע את המשימות, למעט רצח ושריפת היער.

עורך הדין אושרי בן ישי המייצג את אלימלך שטרן: "המשפחה בהלם מוחלט. הם לא מבינים מאיפה זה הגיע אליהם. הם אוהבי המדינה ולא שייכים לזרמים קיצוניים. הם עוזרים למדינה וגם במלחמה. אי אפשר לייחס לו מניעים נגד המדינה"

אימו של שטרן היא אשת חינוך, אביו מקורב לאדמו"ר ומשפחתו בטוחה שמדובר בעלילה. חבריו אמרו כי כלל אין לו טלגרם, אלא טלפון כשר.

עורך הדין אושרי בן ישי המייצג את אלימלך שטרן: "המשפחה בהלם מוחלט. הם לא מבינים מאיפה זה הגיע אליהם. הם אוהבי המדינה ולא שייכים לזרמים קיצוניים. הם עוזרים למדינה וגם במלחמה. אי אפשר לייחס לו מניעים נגד המדינה".

רגע לפני סגירת הגיליון פורסמה גרסתו של שטרן, המואשם בריגול לאיראן: "אני מתעניין בכלכלה ובתחומי המטבעות הווירטואליים, נכנסתי לקבוצת טלגרם בתחום הקריפטו, בקבוצה קיבלתי הפניה מאותה אישה". עוד סיפר – "היא הבטיחה להעביר לי כסף ובכלל חשבתי שהיא אשת שמאל שמבקשת ממני לתלות כרזות בנושאים פוליטיים, ככה היא גם הציגה את עצמה בפניי, עשיתי את זה ובתמורה קיבלתי ממנה בסך הכל כמה מאות שקלים – רק לאחר המעצר גיליתי שהאישה היא סוכנת איראנית שעוינת למדינה. לרגע לא חשבתי שמדובר בגורם עוין ומסוכן. אם הייתי יודע שמדובר בגורם עוין לא הייתי נכנס לזה, רק רציתי ללמוד על קריפטו".

תגובתו של שטרן: "אני מתעניין בכלכלה ובתחומי המטבעות הווירטואליים, נכנסתי לקבוצת טלגרם בתחום הקריפטו, בקבוצה קיבלתי הפניה מאותה אישה. היא הבטיחה להעביר לי כסף ובכלל חשבתי שהיא אשת שמאל ככה היא הציגה את עצמה"

סנגורו עו"ד אושרי בן ישי מסר פעם נוספת לאחר תגובתו: "כתב האישום הוגש ובימים הקרובים אקבל את חומרי החקירה בעניין. אפשר להקדים ולומר כי נתקבלו טענות ההגנה אשר נטענו בתקופת המעצר ורוב העבירות שיוחסו למרשי בתחילה הוסרו ונשארה עבירה אחת בלבד. מעבר לכך – לא בכדי שוחררו כבר 2 עצורים בפרשה ואני בטוח כי כאשר נתקדם בהליך נראה כי למרשי לא היה שום קשר למיוחס לו בוודאי שלא יכול היה לדעת ולו ברמז לאור מה שהתבקש לעשות. התמונה אשר הועברה הבוקר על ידי הפרקליטות הינה חלקית ומגמתית"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

new1
new1
new1

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

אהבה על הרצף

מאז שעמית סמוכי תושב העיר אובחן על הרצף האוטיסטי בתפקוד גבוה, הוא מצליח להוכיח לעולם ששום דבר לא יעצור אותו: הוא התקבל ללהקה צבאית, הופיע עם אמנים מהשורה הראשונה, הוציא סינגל, בדרך לאלבום ובריאיון מעורר השראה הוא מסביר: "מבחינתי השמיים הם לא גבול. תמיד אנסה להתקדם ולעשות את מה שאני אוהב. למרות המגבלה" | צילום: גדולים במדים

מברוק נועה

סרן נועה אהרון המהממת, סיימה השבוע את אחת התקופות היפות והמיוחדות שלה – שירות של 8 שנים בחיל האוויר

מתחילות שנה

אסתי אלון טייב ובעלה, פתחו את השנה בשלוש מסגרות שונות – ביתם הגדולה, אביגיל עלתה לכיתה א', אדל לכיתה ג' ונועה למעון חדש

המתכון של השף הלבן: כיסונים מנוסח גיוזה אסייתי

מי שעוד לא ניסה לטעום את כיסוני הגיוזה, לא טעם אוכל נימוח וטעים מימיו | השבוע המתכון הזה מנחם, אולי את התלמידים שחזרו ללימודים ואולי אותנו, על התקופה הארוכה והמורכבת | תכינו גיוזה, ותתנחמו

המתכון של אושרת כהן: בריוש שוקולד חלבה

רגע לפני שעוגות הדבש משתלטות עלינו אני עונה על שאלה שאני נשאלת המון: מה ההבדל בין בצק שמרים לבצק בריוש? לפני שאתחיל להסביר אני מרגישה שצריכה להוציא אזהרת מסע - נגעת נסעת. אחרי שטועמים עוגת בריוש רכה וחמאתית אי אפשר לחזור למתכוני הפרווה

גיבור ישראל: התקיימה אזכרה לאיתי שלמה ה"יד

בסוף השבוע האחרון התקיימה האזכרה במלאת 11 חודשים לנפילתו של איתי שלמה מורנו ה"יד בעת שלחם בקרב גבורה בקיבוץ זיקים | ראש העירייה גרינברג השתתף בטקס ואמר: זכיתי לארח את מלח הארץ, איתי כ"כ התרגש מעלייתו לתורה בבית הכנסת, בשמחת חייו הוא סחף אחריו את כל הצוות"

מצדיעים לחיילי הביטחון והמילואים

עיריית בית שמש קיימה בשבוע שעבר אירוע הצדעה מרגש לחיילי המילואים ולכוחות הביטחון | על הפרק: מאות תושבים שהגיעו להוכיר תודה, ולהודות על תרומתם של החיילים

גל פיטורים: ראש מנהלת תעסוקה אסתי מוסקוביץ התפטרה

במהלך ישיבת המועצה, ראש מנהל תעסוקה, אסתי מוסקוביץ הודיעה על סיום תפקידה | ראש העירייה הודה לה ואמר, "אני בטוח שבכל מקום שתהיי בו תעניקי תרומה משמעותית"

הצטרפו לעיר: 45 בנות שירות הגיעו להתנדב בעירנו

השבוע התקיים כנס לפתיחת שנה לבנות השירות הלאומי שהחליטו להתנדב בעיר, במסגרות שונות | המשנה לראש העירייה רינה הולנדר בירכה את הבנות ואמרה, "אני בטוחה שתמצאו פה קהילה חמה ומקבלת וניצור שיתופי פעולה מצוינים למען כולנו"

גרינברג נפגש עם ילדי כיתה א'

ראש העירייה, שמואל גרינברג נפגש בשבוע שעבר עם ילדי משרתי המילואים העולים לכיתה א' באולם מליאת מועצת העיר | במהלך המפגש, הוא איחל להם בהצלחה וגם העניק להם שי חגיגי

2 שב"חים ניסו לגנוב קראוון

שני שב"חים פלסטינים חשודים זו הפעם השנייה בגניבת קראוון | בפעילות ממוקדת כנגד עבירות רכוש, סיכלו השוטרים את הפעילות שלהם ועצרו אותם בדרכם לשטחי יו"ש

מפחיד: פעוטה נכוותה ממים רותחים בביתה

מתנדבי מד"א הוזעקו בשבוע שעבר לרמת בית שמש ד', בעקבות דיווח על פעוטה שנכוותה ממים רותחים | לפי הממצאים עלה שהכוויה של הילדה הגיעה לדרגה שנייה ובפלג גופה העליון | פרמדיקים וחובשים העניקו לה טיפול ראשוני, ולאחר מכן היא פונתה לביתה החולים

ברנקו וויס: פתחו את השנה עם מסר, "מתחייבים להיות ראויים"

בהתרגשות גדולה בית הספר "ברנקו וויס" בעיר פתח את שנת הלימודים עם מסר מרגש, "מתחייבים להיות ראויים" | אל הפתיחה הגיע ראש העירייה, שאמר: "קשה ועצוב לפתוח את שנת הלימודים לצד הבשורות הקשות ולצד ילדים שפותחים את שנת הלימודים"

דילוג לתוכן