הפקירו אותם בחוץ

הורים ל-22 ילדים בגילאי 3-4 מבית שמש, קיבלו הודעה פתאומית באמצע היום לאסוף את הילדים מגן גשר מכיוון ואין צהרון | מה קרה? הסייעת של הצהרון הייתה צריכה לצאת והצוות שהיה אמור להחליף אותה לא הגיע | למזלם של ההורים: אחת האימהות הצליחה להגיע ולהשגיח על הילדים
נטלי נקש

מקרה שהפתיע והעלה הרבה מאוד שאלות קרה בשבוע שעבר – קבוצת ילדים מגן גשר טרום חובה נשארו ללא צהרון וללא השגחה מכיוון שהסייעת הייתה צריכה לצאת הביתה. ההורים לא קיבלו הודעה מסודרת, אלא קבלו עדכון, ללא כל פתרון בסביבות השעה 14:00. אחת האימהות, שירן כהן שהבן שלה נמצא בגן ובצהרון שיתפה אותנו איך היא קיבלה את הידיעה, "עוד לא נרגעתי מההפקרות שלהם", היא נסערת. "היום אני מבינה שאנחנו לא הראשונים במקרה הזה אלא שזה משהו מתמשך. ביום חמישי שעבר, בדקה ה-90 נשלחה הודעה בקבוצה שנמצאים בה חלק מההורים שהצהרון בוטל. אני לא נמצאת בקבוצה הזו, לכן לא היה לי מושג שזה קורה. אחת האימהות שחברה בקבוצה הזו, שלחה את ההודעה בקבוצה של ההורים ובהתחלה לא הבנו", הסבירה שירן.

מה היה כתוב בהודעה?

בן הרוש

"הורים יקרים, עקב מחסור חמור בכוח אדם ומשום שהצוות הקבוע בגן הודיע כי לא יכלו להגיע היום בפתאומיות, לצערנו היום לא יתקיים צהרון. יש לאסוף את הילדים עד השעה 14:30. אנו מתנצלים מאוד ומודעים לקושי. חשוב לנו לעדכן אתכם במצוקת כוח אדם האדירה אצלנו ובכל הארץ. אנו עושים מאמצים רבים למצוא צוותים קבועים לצהרון. נשמח לעזרתכם במציאת צוות מותאם". זו ההודעה שנשלחה מטעם הסייעת להורים.

"היינו בשוק כשראינו את ההודעה", אמרה שירן, "ניסנו להתקשר לסייעת ולמי שממונה על הצהרונים ולא קיבלנו מענה. לא חלמתי שלא תגיע אשת מקצוע אחרת להיות עם הילדים ולשמור עליהם, זו פשוט הזנחה".

אחרי הצהרון הילדים נשארו לבד | צילום: אילוסטרציה

אחת האימהות:

"ביום חמישי שעבר, בדקה ה-90 נשלחה הודעה בקבוצה שנמצאים בה חלק מההורים שהצהרון בוטל. אני לא נמצאת בקבוצה הזו, לכן לא היה לי מושג שזה קורה. אחת האימהות שחברה בקבוצה הזו, שלחה את ההודעה בקבוצה של ההורים ובהתחלה לא הבנו"

מה עשית? הגעת לאסוף את הילד?

"לא הייתה לי ברירה. אחת האימהות הגיעה לצהרון והיא שמרה על 22 ילדים. אני הייתי צריכה לעזוב את הקליניקה שלי בביתר עלית ולטוס לאסוף את הילד. היו הורים שלא הייתה להם אפשרות כזו, שהיו צריכים לבדוק מי יכול לאסוף את הילדים בזמן שהם בעבודה ומחוץ לעיר. יכל לקרות ממש אסון", אמרה שירן, "אלו ילדים קטנים. אני עוד בשוק מהעניין הזה".

שירן מספרת שמדובר במקרה מתמשך, "אני חושבת שראוי מאוד לעורר את כל הצוות של הגנים, הצהרונים וכל מי שאחראי על הילדים הקטנים שלנו. יש המון ליקויים שלא מטופלים, אבל להשאיר 22 ילדים לבדם? זה כבר שפל חדש".

שירן כהן, אמא נוספת:

"היינו בשוק כשראינו את ההודעה", אמרה שירן, "ניסנו להתקשר לסייעת ולמי שממונה על הצהרונים ולא קיבלנו מענה. לא חלמתי שלא תגיע אשת מקצוע אחרת להיות עם הילדים ולשמור עליהם, זו פשוט הזנחה"

שירן כהן, תושבת העיר

תוכלי להסביר מה העניין עם הקבוצה הנפרדת של ההורים?

"כן. אספר לך בפירוט שיש קבוצת צהרון שעליה אחראית מישהי מהעירייה והיא סירבה בתחילת השנה להכניס את כל ההורים לקבוצה הזאת (בטענה שהיא הולכת לפי הרשימה שהעבירו לה). זנחנו את זה כי לא היה עם מי לדבר. בתחילת השנה ממש היה לנו בלאגן הביאו גננת שהתגלתה כאלימה ו'הפכנו' שולחנות ברגע שגילינו זאת והיא עפה מהגן שלנו. ייתכן לגן אחר בשל המצוקה שלהם. לאחר מכן הביאו צוות של שתי בנות מקסימות באמת".

יצא לך לשוחח עם הסייעת ולברר למה היא הלכה?

"כן, היא ילדה לא מזמן והייתה צריכה להניק את הילד שלה. לא היה מי שיחליף אותה. הבנתי שכן שלחו מישהי לצהרון שלנו, אבל העבירו אותה ברגע האחרון לגן אחר. היה כל הזמן שיח על זה שהסייעות המחליפות ביטלו את ההגעה שלהן לצהרון, אבל זה לא נכון. הן הועברו לגן אחר".

אמא נוספת:

"אחת האימהות הגיעה לצהרון והיא שמרה על 22 ילדים. אני הייתי צריכה לעזוב את הקליניקה שלי בביתר עלית ולטוס לאסוף את הילד. היו הורים שלא הייתה להם אפשרות כזו, שהיו צריכים לבדוק מי יכול לאסוף את הילדים בזמן שהם בעבודה ומחוץ לעיר. יכל לקרות ממש אסון"

שירן שיתפה אותנו שגן גשר טרום חובה – הגן האנתרופוסופי הוא גן שהובילה ראשת העירייה, עליזה בלוך. לדבריה של שירן, "היא קידמה אותו והתגאתה בחינוך ובפועל? עצוב שזה רק לתמונות וליחצנות ולא בטיפול בכל מה שקורה שם".

מירב סמדר האמא שהשגיחה על הילדים סיפרה, "ממש בושה", אמרה, "לא כל ההורים נמצאים בקבוצה שבה רשמו את ההודעה, וגם איך הם ציפו שההורים יתייחסו להודעות כל היום בווטסאפ? אם אחת האימהות לא הייתה שמה לב להודעה? אמרו למי שאחראית על הקבוצה הסגורה לנושא הזה, והיא אמרה שזו לא בעיה שלה. שהיא קיבלה רשימה של הורים ואלו הם ההורים היחידים שצריכים להיות בקבוצה. מה זה אומר בכלל? עד השעה 14:19 לא קיבלתי שום הודעה על המקרה. מזל שאחת האימהות העבירה את ההודעה וכך יכולתי לדעת לגבי הילדים. המצב הזה פשוט בושה", היא אמרה, "מזל שיכולתי לסדר את זה ולהגיע".

אמא אחרת שקיבלה את הידיעה ברגע האחרון סיפרה, "חשבתי שאני הוזה, זה לא היה נראה לי הגיוני שבמקרא הגעתי מוקדם לקחת אותה ולא היה לי מושג שהילדה שלי בלי מבוגר אחראי בנוסף לעוד 22 ילדים קטנים. פשוט הזיה. הילדים הם בגילאי 3-4, חלקם עדיין לא מדברים. מבחינתי מדובר במחדל רציני מאוד וחמור שלא יכול לעבור לסדר היום".

22 ילדים הופקרו מחוץ לגן גשר

מירב סמדר, האמא שהשגיחה על הילדים:

"עד השעה 14:19 לא קיבלתי שום הודעה על המקרה. מזל שאחת האימהות העבירה את ההודעה וכך יכולתי לדעת לגבי הילדים. המצב הזה פשוט בושה", היא אמרה, "מזל שיכולתי לסדר את זה ולהגיע"

אמא נוספת הגיבה לגבי המקרה שקרה בחמישי שעבר, "זה מחדל! לא משנה מי הסייעת ולא משנה שהיה לה ילד להוציא, זו אחריות מינימלית לא להשאיר גן לבד בלי השגחה של מבוגר. ויש מיליון פתרונות. הצהרון מתחיל ובמקביל הסייעות הקבועות עדיין שם למשך חצי שעה יכלו להתקשר ולבקש שיבואו לאסוף כי קיימת בעיה".

שירן כהן פרסמה פוסט ברשת החברתית ותיארה את המקרה שהיה בגן. גם כדי להעלות את המודעות וגם כדי לברר האם זה קורה לעוד הורים בגנים אחרים? ובעיקר לקבל מענה מהעירייה איך ניתן לפתור את זה. כי הם ניסו בדרכים המקובלות, ולא קיבלו מענה. לפוסט שהיא פרסמה הגיבו עשרות הורים שגם להם קרה מקרה דומה. "גם אצלנו קרה ששלחו הודעה לבוא לקחת את הילדים מהצהרון כי אין צוות בשעה שתיים. מעבר לכך הצוות מתחלף בכל יום בילדות שנמצאות עם הילדים שלא יודעות מה הן עושות. צורחות על הילדים בצורה הזויה. אנחנו מרגישים שהם עושים לנו טובה שיש צהרון".

ההורים אמרו: "מחדל רציני שזה קרה"

אמא שאחד מילידה חיכה בלי צהרון:

חשבתי שאני הוזה, זה לא היה נראה לי הגיוני שבמקרא הגעתי מוקדם לקחת אותה ולא היה לי מושג שהילדה שלי בלי מבוגר אחראי בנוסף לעוד 22 ילדים קטנים. פשוט הזיה. הילדים הם בגילאי 3-4, חלקם עדיין לא מדברים. מבחינתי מדובר במחדל רציני מאוד וחמור שלא יכול לעבור לסדר היום"

"שנה שעברה חצי מהשנה הייתה לנו ככה בגן", סיפרה אמא נוספת, שילדיה נמצאים בגן ובצהרון אחר, "זה קרה לנו בצהרון של מתנ"ס גוונים בגן לשם. עד שהסייעת של הגן התותחית לקחה מושכות והחליטה השנה להיכנס גם לצהרון בנוסף לגן. רק בשביל הביזיון שלא יכל להימשך יותר. זוועה ואין עם מי לדבר. ניסינו הכל".

"נורא", חיזקה והזדהתה אם נוספת. "גם בגן שלנו קרה שהודיעו לנו ברגע האחרון שאין גננת והיינו צריכים לבוא לאסוף את הילדים. איזה עצוב".

המחדל בגן גשר כאמור, הוא לא היחידי. לכאורה מספר רב של גנים בעיר מתנהל בצורה דומה, לפעמים פעם אחת, לפעמים לאורך זמן כמו חצי שנה. ההורים פנו לגורמים הרלוונטיים והבכירים ביותר, אך לא קיבלו מענה, טיפול או שינוי. הם פנו למערכת "שוס הדרך" כי הם הרגישו חסרי אונים ולא רק הם, גם ילדיהם".

פנינו לעיריית בית שמש לקבלת תגובה, עד לסגירת הגיליון לא נשלחה תגובה רשמית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

new1
new1
new1

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

הפנינג קהילתי גדול

השבוע התקיים פנינג קהילתי ומשפחתי בפארק ירמות. לכלוכית שמעה שמעלה אלף ו-500 משתתפים נהנו מדוכנים, הצגות לילדים ואווירה של טבע קסומה

ערב הוקרה

בשבוע שעבר התקיים ערב הוקרה והצדעה למתנדבי המשטרה אשר תורמים מזמנם למען אזרחים וביטחון תושבי העיר בית שמש

צעד מרגש

בימים אלו אלפי מתנדבי מד"א אוספים חבילות מזון למשפחות נזקקות לקראת ראש השנה. לכלוכית יצאה לבדוק

חוגגת באירוע

ליזו גנון המהממת, נתפסה בעדשת המצלמה של לכלוכית בברית באולמי "האמרלד" של הנכד של אחיה שמעון

מסוכן: בן 40 נפל במדרגות ונפצע קשה

צוותי הרפואה של איחוד הצלה הגיעו בשעות הערב למרכז המסחרי בעיר, וסייעו לגבר כבן 40 שנפל מהמדרגות | האדם נחבל בראשו בעקבות הנפילה ומצבו הוגדר קשה

מפחיד: ניסו לגנוב קרוואן ונעצרו

שני חשודים פלסטינים ניסו לגנוב קרוואן ונעצרו על ידי המשטרה | מדובר במקרה נוסף, המצטרף למקרים אחרונים בהם ניסו לגנוב קרוואנים עם לוחית רישוי משוכפלת

מאוחדת: החלו חיסוני שפעת בבית שמש והסביבה

אם עוד לא התחסנתם, זה הזמן: קופת החולים מאוחדת בעיר, יצאה במבצע חיסונים לשפעת ללקוחותיה מבית שמש והסביבה | השנה הוזמנו 250 אלף חיסונים, בניהם חיסון HD - חיסון עם מינון מוגבר (פלוזון) המיועד לגילאי 65 ומעלה ויינתן לאוכלוסיות בסיכון, חיסון בתרסיס (פלומיסט) המיועד לגילאי שנתיים עד 49

רמה ה': מצוקת הפקקים בכניסה בשכונה בדרך לפתרון

ועדת ההיגוי להסכם הגג בבית שמש התכנסה השבוע בעירייה לדיון ושמעו על התקדמות עבודות הפיתוח ברמה ה', ממבני ציבור, מדרכות, צירי תנועה ועד לאתגרים שעומדים בפני העירייה בנוגע לתחזוקה בשכונות המתאכלסות

בשורה למתגוררים בשערי העיר: נפתח מעון חדש

בטקס חגיגי ומרגש נפתח מעון "שערים" החדש, המציע סביבה חמה ואוהבת לפעוטות העיר | ראש העירייה שמואל גרינברג: ״פתיחת המעון בשערי העיר היא השקעה בדור העתיד והוא יסייע לתושבי העיר בפתרון מצוקת המעונות"

דובר חדש לעירייה: אלי ג'אן יכנס לנעליים של רועי לחמנוביץ'

הכירו את הדובר החדש: אלי ג'אן ייכנס לתפקיד כדובר העירייה ובמסגרת תפקידו, יוביל את מערך התקשורת העירוני ואת הדיגיטל העירוני | ג'אן מחליף את רועי לחמנוביץ' שהודיע לאחרונה על התפטרותו

עוגיות אמסטרדם

אחרי שכל העולם השתגע מהעוגיות האלו, ושאל את עצמו איך מכינים עוגיות אמסטרדם בבית, החלטנו לעזור לכם להנות מהתענוג השוקולדי בלי לנסוע את כל הדרך לאמסטרדם | הכירו את המתכון של דור משה לעוגיות החלומיות מאמסטרדם. שילוב מושלם של שוקולד מריר ולבן – בצק שוקולד פאדג'י עם מלית שוקולד לבן משגעת!

המתכון של אושרת כהן: ריזוטו פטריות שמנת

מנת ריזוטו היא אחת המנות המנחמות שיש בכל עונה ועת. מודה - זו לא מנה "יפה" במיוחד, למעשה זו דייסת אורז עשירה בטעמים וארומות שעושה חם בלב ובבטן | אם עוד לא טעמתם או ניסיתם – זו ההזדמנות שלכם ליהנות ממנת טעימה וביתית

דילוג לתוכן