צור הדסה מול מטה יהודה: "אנחנו דורשים 20% מהארנונה של המועצה"

מועצת צור הדסה, שהפכה לפני מספר חודשים למועצה נפרדת ממטה יהודה, דורשת ממועצת מטה יהודה לקבל 20 אחוז מהארנונה של המועצה | הסיבה: מועצת צור הדסה בגירעון תקציבי המוערך בכ-12.5 מיליון שקל, זאת לפני אכלוס שכונות חדשות
נטלי נקש

שערורייה: המועצה האזורית צור הדסה, שהוכתרה לפני מספר חודשים כמועצה נפרדת ממועצת מטה יהודה פנתה למטה יהודה בבקשה לקבל 20 אחוז מהכנסות הארנונה שלא למגורים. מועצת היישוב שלחה מכתב למועצת מטה יהודה ושם הגדירה את הפיכתה לעצמאית כ"פירוק שיתוף" מהמועצה האזורית מטה יהודה, ודורשת לקבל הכנסות בהתאם לגודל אוכלוסייתה בהשוואה לאוכלוסיית המועצה האזורית.

כידוע – צור הדסה הינו יישוב קהילתי, שהוכרז כיישוב עצמאי. מאז  ההכרזה משרד הפנים מינה ועדה לחלוקת הכנסות בין המועצה האזורית מטה יהודה לצור הדסה. במפה שצורפה לכתב המינוי סומנו מספר מתחמים שעבורם אמורה הוועדה לקבוע את חלוקת ההכנסות. המתחמים כוללים מספר מחצבות, את מתחם איקאה באשתאול ואת בית החולים איתנים.

חשמל

במכתב שנשלח על ידי המועצה לוועדה נכתב, "הסוגייה המונחת לשולחנה של הוועדה במקרה דנן שונה, ולמיטב ידיעתנו עד היום לא הונחה על שולחנה של ועדה גיאוגרפית סוגיה דומה. המקרה דנן אינו מקרה בו רשות חיצונית מבקשת לקבל הכנסות משטחים שאין לה זיקה אליהם. חלוקת ההכנסות בין מטה יהודה לצור הדסה היא למעשה פירוק שיתוף. נניח לשם הדיון שהייתה מתקבלת החלטה לפרק את המועצה האזורית מטה יהודה לארבע מועצות אזוריות נפרדות, ברור לכול שהחלטה זו כזו הייתה כוללת גם חלוקה שוויונית של ההכנסות שלא למגורים, בין ארבע המועצות החדשות".

המועצה מציינת כי על פי נתוני למ"ס, בסוף 2022 התגוררו בצור הדסה 12,142 תושבים, ואילו במטה יהודה, כולל צור הדסה, התגוררו בשנת 62,442 תושבים. "חלקה של צור הדסה במטה יהודה עומד על 19.4 אחוז, ולכן בפירוק השיתוף שהתבצע לאחרונה ובמסגרתו הוכרזה צור הדסה רשות מקומית נפרדת ממטה יהודה, זכאית צור הדסה ל-19.4 אחוז מהכנסותיה של מטה יהודה שלפני הפירוק מהארנונה שאינה למגורים", טוענת המועצה.

צור הדסה איננה מסתפקת בכך, אלא אף דורשת לפתוח את מנגנון חלוקת ההכנסות עם הגידול הצפוי באוכלוסייתה: "הוועדה צריכה לתת את דעתה שהמלצותיה יהיו יפות הן למצב הנוכחי והן לתקופה שלאחר גדילת צור הדסה. הכפלת הישוב צור הדסה אינה בגדר ספקולציה אלא כלולה בתוכניות מתאר מאושרות. לכן, לדעתנו על הועדה לעשות אחת משתיים: או להמליץ על מתווה רב שנתי שיביא בחשבון את הגידול באוכלוסייה; או להמליץ שכאשר יוכפל הישוב יהיה מקום לבחינה מחודשת של חלוקת ההכנסות".

המועצה הודיעה כי כבר כעת מתנהלים דיונים על חלוקת הכנסות בין מטה יהודה לבין עיריית בית שמש, ודורשת כי חלקה של צור הדסה צריך להיקבע מההכנסות של מטה יהודה לאחר העברת ההכנסות לעיריית בית שמש.

במקביל, צור הדסה דורשת שחלוקת ההכנסות בינה לבין מטה יהודה תכסה את מלוא הגירעון בתקציבה. לטענת המועצה המקומית, הגירעון בתקציבה צור הדסה מוערך ב-12.5 מיליון שקל, וזאת לפני האכלוס של השכונות החדשות. "לדעתנו, חלוקת ההכנסות בין מטה יהודה לצור הדסה צריכה לכסות את מלא הגירעון שהיציאה לעצמאות משיתה על צור הדסה. למרות שהעלינו את תעריפי הארנונה בצור הדסה בהתאם למתווה, אנחנו סבורים שאין הצדקה שתושבי צור הדסה ישלמו ארנונה גבוהה יותר משאר התושבים במטה יהודה".

ניב ויזל, ראש מועצת מטה יהודה בתגובה: "נושא ההכנסות מול צור הדסה עולה לדיון בוועדת הכנסות, ושם אומר את דבריי ומה שיוחלט – יוחלט".

תמונה: מועצת צור הדסה מול מועצת מטה יהודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

new1
new1
new1

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך:

אהבה על הרצף

מאז שעמית סמוכי תושב העיר אובחן על הרצף האוטיסטי בתפקוד גבוה, הוא מצליח להוכיח לעולם ששום דבר לא יעצור אותו: הוא התקבל ללהקה צבאית, הופיע עם אמנים מהשורה הראשונה, הוציא סינגל, בדרך לאלבום ובריאיון מעורר השראה הוא מסביר: "מבחינתי השמיים הם לא גבול. תמיד אנסה להתקדם ולעשות את מה שאני אוהב. למרות המגבלה" | צילום: גדולים במדים

מברוק נועה

סרן נועה אהרון המהממת, סיימה השבוע את אחת התקופות היפות והמיוחדות שלה – שירות של 8 שנים בחיל האוויר

מתחילות שנה

אסתי אלון טייב ובעלה, פתחו את השנה בשלוש מסגרות שונות – ביתם הגדולה, אביגיל עלתה לכיתה א', אדל לכיתה ג' ונועה למעון חדש

המתכון של השף הלבן: כיסונים מנוסח גיוזה אסייתי

מי שעוד לא ניסה לטעום את כיסוני הגיוזה, לא טעם אוכל נימוח וטעים מימיו | השבוע המתכון הזה מנחם, אולי את התלמידים שחזרו ללימודים ואולי אותנו, על התקופה הארוכה והמורכבת | תכינו גיוזה, ותתנחמו

המתכון של אושרת כהן: בריוש שוקולד חלבה

רגע לפני שעוגות הדבש משתלטות עלינו אני עונה על שאלה שאני נשאלת המון: מה ההבדל בין בצק שמרים לבצק בריוש? לפני שאתחיל להסביר אני מרגישה שצריכה להוציא אזהרת מסע - נגעת נסעת. אחרי שטועמים עוגת בריוש רכה וחמאתית אי אפשר לחזור למתכוני הפרווה

גיבור ישראל: התקיימה אזכרה לאיתי שלמה ה"יד

בסוף השבוע האחרון התקיימה האזכרה במלאת 11 חודשים לנפילתו של איתי שלמה מורנו ה"יד בעת שלחם בקרב גבורה בקיבוץ זיקים | ראש העירייה גרינברג השתתף בטקס ואמר: זכיתי לארח את מלח הארץ, איתי כ"כ התרגש מעלייתו לתורה בבית הכנסת, בשמחת חייו הוא סחף אחריו את כל הצוות"

מצדיעים לחיילי הביטחון והמילואים

עיריית בית שמש קיימה בשבוע שעבר אירוע הצדעה מרגש לחיילי המילואים ולכוחות הביטחון | על הפרק: מאות תושבים שהגיעו להוכיר תודה, ולהודות על תרומתם של החיילים

גל פיטורים: ראש מנהלת תעסוקה אסתי מוסקוביץ התפטרה

במהלך ישיבת המועצה, ראש מנהל תעסוקה, אסתי מוסקוביץ הודיעה על סיום תפקידה | ראש העירייה הודה לה ואמר, "אני בטוח שבכל מקום שתהיי בו תעניקי תרומה משמעותית"

הצטרפו לעיר: 45 בנות שירות הגיעו להתנדב בעירנו

השבוע התקיים כנס לפתיחת שנה לבנות השירות הלאומי שהחליטו להתנדב בעיר, במסגרות שונות | המשנה לראש העירייה רינה הולנדר בירכה את הבנות ואמרה, "אני בטוחה שתמצאו פה קהילה חמה ומקבלת וניצור שיתופי פעולה מצוינים למען כולנו"

גרינברג נפגש עם ילדי כיתה א'

ראש העירייה, שמואל גרינברג נפגש בשבוע שעבר עם ילדי משרתי המילואים העולים לכיתה א' באולם מליאת מועצת העיר | במהלך המפגש, הוא איחל להם בהצלחה וגם העניק להם שי חגיגי

2 שב"חים ניסו לגנוב קראוון

שני שב"חים פלסטינים חשודים זו הפעם השנייה בגניבת קראוון | בפעילות ממוקדת כנגד עבירות רכוש, סיכלו השוטרים את הפעילות שלהם ועצרו אותם בדרכם לשטחי יו"ש

מפחיד: פעוטה נכוותה ממים רותחים בביתה

מתנדבי מד"א הוזעקו בשבוע שעבר לרמת בית שמש ד', בעקבות דיווח על פעוטה שנכוותה ממים רותחים | לפי הממצאים עלה שהכוויה של הילדה הגיעה לדרגה שנייה ובפלג גופה העליון | פרמדיקים וחובשים העניקו לה טיפול ראשוני, ולאחר מכן היא פונתה לביתה החולים

ברנקו וויס: פתחו את השנה עם מסר, "מתחייבים להיות ראויים"

בהתרגשות גדולה בית הספר "ברנקו וויס" בעיר פתח את שנת הלימודים עם מסר מרגש, "מתחייבים להיות ראויים" | אל הפתיחה הגיע ראש העירייה, שאמר: "קשה ועצוב לפתוח את שנת הלימודים לצד הבשורות הקשות ולצד ילדים שפותחים את שנת הלימודים"

דילוג לתוכן