וַיְדַבֵּ֥ר יְהוָֹ֖ה אֶל מֹשֶׁ֥ה לֵּאמֹֽר: צַ֤ו אֶֽת אַֽהֲרֹן֙ וְאֶת בָּנָ֣יו לֵאמֹ֔ר זֹ֥את תּוֹרַ֖ת הָֽעֹלָ֑ה הִ֣וא הָֽעֹלָ֡ה עַל֩ מֽוֹקְדָ֨ה עַל-הַמִּזְבֵּ֤חַ כָּל הַלַּ֨יְלָה֙ עַד הַבֹּ֔קֶר וְאֵ֥שׁ הַמִּזְבֵּ֖חַ תּ֥וּקַד בּֽוֹ: אֵ֗שׁ תָּמִ֛יד תּוּקַ֥ד עַל הַמִּזְבֵּ֖חַ לֹ֥א תִכְבֶּֽה: צו את אהרן ואת בניו לאמר זאת תורת העולה, פירוש המילה "צו" מהמילה ציווי שואלים חז"ל: וכי למה צריך לצוות אותנו ? למה לא מסתפקים באמירה פשוטה, כגון: "אמר אל אהרון"?
שבוע שעבר קרא ה' אל משה היתה זו אמירה "בלשון חיבה" ולמה היום צו? עונים לנו חז"ל שהתורה מצווה אותנו בכד לזרז אותנו שלא נתעצל בקיום אותה המצווה.
אֵ֗שׁ תָּמִ֛יד תּוּקַ֥ד עַל הַמִּזְבֵּ֖חַ לֹ֥א תִכְבֶּֽה:
המשפט הזה ידוע בסגולותיו .. האדמור הזקן רבי זלמן שנאור מסביר כי המזבח הוא ליבו של היהודי ושני המזבחות במשכן מקבילים לשני המישורים של הלב החיצוני והפנימי האחת האישיות השטחית זו שאנחנו מצליחים לראות והליבה המהותית.
המזבח עליו צריכה לדלוק אש התמיד היה המזבח החיצוני.
עבור היהודי, משמעות הדבר היא שהאש של אהבתו לבורא העולם צריכה להיות בחוץ, פתוחה וחשופה לעין כל, שכולם ידעו כמה אני אוהבת את ה' יתברך אפילו מבחינה חיצונית אפשר להבחין בזה, כך גם מכל הבחינות בחיים והכי חשוב להראות לעולם.
ניתן דוגמא לשני החלקים בלב שלנו איך זה עובד , לדוגמה המצווה הכי גדולה "ושמרו בני ישראל את השבת" השבת הרעיון של מנוחה ועצירה פתאום צריך לנוח אחריי שבעה ימים. מעשים יומיומיים שאנחנו נוהגים לעשות ביום רגיל אסורים ביום זה. אך השבת אינה רק יום בשבוע, היא מצב מיוחד בממדי הנשמה, השבת היא מצב של עונג, כמו שנאמר בפסוק "וקראת לשבת עונג… " .בשבת אפשר להבחין בבורא עולם מרגישים את הקדושה כבר בהדלקת הנרות … ומתי עוד כשיוצאת השבת מרגישים את החוסר של "הנשמה היתרה".
המגיד ממעזריטש אמר שאש האהבה מכבה את השלילי. ומדגיש את העובדה שבכדי לכבות את השלילי ,האש צריכה להיות "אש תמיד" עליה להיות מוזנת על ידי חיבור בלתי פוסק לתורה ולמצוות אי אפשר להפסיק קשר כזה של אהבה לבורא לתורה ומצוות ולא מספיק פעם אחת ללכת לבית כנסת או מדי פעם או לפעמים כי האש דועכת.
במשך הפרשה בין כל סוגי הקורבנות. אנחנו עוברים אל קורבן התודה … כל אדם שנקלע לסכנה אפשרית חס ושלום ויוצא ממנה בשלום ,יחד עם הקורבן עליו להביא ארבעה סוגים של חלות , עשר מכל סוג . כאשר מתוכם מקבל הכוהן חלה אחת מכל סוג ואת היתר יאכל מביא הקורבן עם משפחתו וידידיו ביום ההקרבה וכן למחרת.
כל ערב הפרשת חלה אני מסבירה על הזכות העצומה של אפיית חלות לכבוד שבת קודש ומקריאה את המשפט פעם נוספת להראות לכולן כמה חביבה המצווה… "שהמצווה של הפרשת חלה תחשב כאלו קיימתיה בכל פרטיה ודקדוקיה, ותחשב הרמת החלה שאני מרימה, כמו הקורבן שהוקרב על המזבח שנתקבל ברצון. וכמו שלפנים הייתה החלה נתונה לכהן והייתה זו לכפרת עוונות, כך תהיה לכפרה לעוונותיי, ואז אהיה כאלו נולדתי מחדש נקיה מחטא ועוון, ואוכל לקיים מצוות שבת קודש והימים הטובים עם בעלי וילדינו, להיות ניזונים מקדושת הימים האלה"
כתב הרב שלמה בן אליהו : הבטוי כפרת עוונות, בלי חזרה בתשובה אין בו כלום ולכן אין באמת טעם וריח סתם לדבר ולנחם את עצמנו אם אננו מנסים אפילו להבין את המסר שמנסים להעביר אלינו משמים ,כן כן כל מאורע בחיינו הוא חוליה בשרשרת של רצף הבונה משמעות ובונה את חיינו אבל מקרים קשים הם קוטעים את הרצף. נדרשת מאיתנו מחשבה ושינוי התנהגות בעקבות כך.
חכמנו לימדו אותנו כיצד לחזור בתשובה כיצד להביט נכון אל המציאות ובכך יקל עלינו להתמודד בהצלחה עם דברים קשים ואכן תהיה כפרה אמתית על מעשנו.
אז מה עושים כשקורים כבר יותר מידי דברים??? כשנמאס לכם כבר מכול הדברים הקטנים האלה שקורים לנו ומכול הנפילות ושאנחנו צריכים להבין שזה כפרת עונות!! וחוץ מזה כמה כפרת עוונות יכולים להיות לבן אדם??
זו התשובה לתקופה שנמצאים בה ומרגישים שלא ניתן להתמודד עם זה "ותשובה ותפילה וצדקה מעבירין את רוע הגזרה"
צריך להבין את ההנהגה של הקדוש ברוך הוא …כמה הוא אוהב אותנו גם כשאנחנו לא בסדר הוא לא מיד מעניש ממתין אולי תהיה חזרה בתשובה אולי נתקן וגם אם מגיעה גזרה לאדם יכול בזמן קצר לבטל אותה …
כמאמר אסתר המלכה "ותאמר אסתר… לך כנוס את כל היהודים… וצומו עלי… גם אני ונערותי אצום כן"
אסתר הבינה היטב את הסכנה ומה עומד בפני העם. כן, בשמחה היא תסכן את חייה למענם. אפילו אם המלך יקבל את בקשתה, הפקודות נושאות את חותם המלך ולא ניתן לבטל אותם! אפילו המלך עצמו לא יכול לבטל אותם! איזה סיכוי קלוש יש לנסיון שלה להצליח! למרות זאת, ידעה אסתר, מרדכי צודק. לא היתה כל אלטרנטיבה, והיא לא תאכזב את אחיה בעת צרה..
אני חיה את המגילה כל השנה מרגישים את זה נכון?
סיום הפרשה בחנוכת המשכן אירוע שמח וחגיגי פה מתחילה עבודת הקורבנות שמנה ימים של חגיגה אמיתית "ימי המילואים" כך הם נקראים בהם הופכים הכהנים לכוהנים בפועל שעובדים במקדש…
"ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד"
פסח בפתח חג הגאולה החג שמשפיע על כל הניסים הגלויים שיתגלו לנו השנה בעה..
כתוב ונצעק אל ה' באגדה בדקות ההללו שעת רצון ענקית להשפיע על כולכם הרבה הרבה טוב
חג פסח כשר ושמח לכולכם.